כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פרסום ראשון: בוטלה הקרנת הסרטים בשבת הקרובה בקרית יובל

לאחר מגעים מול המנהל הקהילתי, שביקש לשוב ולהקרין סרטים בשכונה במהלך השבת, ההקרנה בוטלה לעת עתה • כל הפרטים

חרדי וחילוני בקרית יובל, צילום: פלאש90
חרדי וחילוני בקרית יובל, צילום: פלאש90 צילום: נתי שוחט, פלאש90

פרסום ראשון - מנהל קהילתי קרית יובל ביטל את תכניתו לשוב ולהקרין סרטים בשבת הקרובה, במבנה המנהל בשכונה. אומנם קיימת סכנה שבשבת הבאה כן תבוצע התוכנית, אך בעירייה ממשיכים בהידברות כדי למנוע גם כוונה זו.

כזכור, לפני מספר חודשים החליט מנהל קהילתי קרית יובל להקרין סרטים בשבת, במבנה המנהל "בית טיילור", זאת בניגוד גמור לעמדת ראש העיר ניר ברקת. עקב כך יצאו אלפי תושבי קריית יובל ובית וגן החרדים, וקיימו עצרת תפילת קבלת שבת במחאה על הקרנת הסרטים. כמו כן, החלטה זו של המנהל הקהילתי, היא שגרמה בסופו של דבר לפיזורו ולקיום בחירות חדשות, על פי דרישת הנציגות החרדית בעירית ירושלים.

בסופו של דבר הופסקה הקרנת הסרטים בשבת למשך חודשיים, על פי בקשת ראש העיר ולאחר שהוקם צוות הידברות בראשותו של משה ליאון, מחזיק תיק מנהלים קהילתיים בעירייה.

השבוע החליטה הנהלת מינהל קהילתי קרית יובל כי פסק הזמן בן החודשיים הסתיימו, ויש לשוב ולקרים סרטים בשבת. ההחלטה לשוב ולהקרין סרטים תוכננה כבר לשבת הקרובה, אולם בהתערבותם של נציגי העיריה ובראשם משה ליאון, נציגי "דגל התורה" אליעזר ראוכברגר ויצחק פינדרוס, וכן נחמניאל סבן מש"ס, חזרה בה הנהלת המנהל בקרית יובל מכוונתה, והודיעה כי תאפשר לצוות ההידברות להמשיך בפעילותו לנסות לגשר בין הציבורים בשכונה.

יחד עם זאת יש להדגיש כי התוכנית להקרין סרטים בשבת לא בוטלה לחלוטין, אלא רק נדחתה בינתיים לשבת הבאה. ואולם בציבור החרדי בקריית יובל מקווים שעד לשבת הבאה יצליח הצוות בראשות משה ליאון להרגיע את הרוחות, למנוע את הפרת הסטטוס קוו ואת הקרנת הסרטים, גם בשל העבודה שהוחלט על קיום בחירות למנהל, ואין כל טעם שההנהלה הקיימת תקבל החלטות כאשר יש בחירות בשער.
קרית יובל חרדים וחילונים הקרנת סרטים בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד