י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

בפורים: פי 2.5 ילדים נפגעים מצעצועים מסוכנים

מספרי הנפגעים כתוצאה מתופעת הנפצים נחשפו הבוקר בכנסת; במקביל, המשטרה לכדה נפצים מסוכנים בדירה בבית שמש

בפורים: פי 2.5 ילדים נפגעים מצעצועים מסוכנים
חטיבת דובר המשטרה

בדיו שנערך הבוקר (ד') בוועדה לזכויות הילד בכנסת, עלו נתונים מדאיגים מהמרכז הלאומי לבריאות ובטיחות ילדים. בפני הוועדה הוצגו נתונים מדאיגים על פגיעות ילדים מצעצועים מסוכנים.

"מבדיקה שערכנו ב-10 בתי חולים בשנים 2010-2014 היו מעל 100 מקרים של פגיעות מצעצועים מסוכנים שתועדו" אמרה אביטל אפל פנקס, נציגת ארגון בטרם. "חשוב לציין שהמספר האמיתי ככל הנראה גבוה יותר, שכן לעיתים מתוארת הפגיעה אבל לא מקורה".

על פי הנתונים, בתקופת פורים יש פי 2.5 ילדים שנפגעים עקב צעצועים מסוכנים, 90% מהם בנים. קבוצת הגיל המשמעותית של הנפגעים היא 10-14. מעל 50% מהם נפגעו מכוויות, והיתר חתכים, פגיעה בראייה ופגיעות אחרות. בשלושת הימים האחרונים שלושה ילדים הגיעו לשניידר בעקבות פגיעה מחזיזים.

"כדי למגר באמת את התופעה צריך להעניש ולצערי העונש הוא לא גבוה" אמר ישראל משען, יו"ר הוועדה לצעצועים מסוכנים במשרד הכלכלה. "היום מונחת על שולחן הכנסת לקריאה שניה ושלישית הצעת חוק ממשלתית שתעלה את הקנס מ-30,000 ₪ או שנת מאסר, למאות אלפי שקלים ועד 3 שנים מאסר על ייבוא מוצרים מסוכנים".

מי שיזם את הדיון, ח"כ אורי מקלב, ציין את פגיעות הקשות להם אני עדים מידי שנה, "אנחנו מחויבים למנוע מאותם מוצרים להגיע לארץ ולבצע אכיפה כלפי אלה שמוכרים אותם. "אם ילד יודע איפה קונים את זה, זו לא אמורה להיות בעיה עבור חוקר משטרתי לגלות ולעקור מקור אחר מקור". ח"כ יגאל גואטה אמר "לא מדובר כאן בצעצועים אלא במטעני חבלה של ממש".

שבתי גרברציק, דובר המשטרה למגזר הדתי חרדי, התייחס גם הוא ואמר כי "במסגרת המבצעים שנעשים לאורך כל השנה ובדגש על התקופה שלפני חג הפורים, נתפסים מאות אלפי פריטים מסוכנים. המשטרה פועלת באינטנסיביות במערך הסברה כלל ארצי ובדגש בימים אלו על הציבור הדתי החרדי שעיקרו הצבעה על הסיכונים הכרוכים בשימוש באותם אביזרים וקריאה להורים למנוע ולהסביר לילדים את הסיכון הרב הכרוך בשימוש".

עשרות נפצים מסוכנים נלכדו בדירה בבית שמש
בנוסף, במסגרת פעילות המשטרה לקראת פורים , הגיעו שוטרים ובלשים לדירה בבית שמש. במהלך החיפוש בדירה נתפסו מאות נפצים מסוכנים וצעצועים.

השוטרים עצרו קטין כבן 16 החשוד בהחזקתם ומכירתם, והוא הועבר לחקירה בתחנת בית שמש. בנוסף, איתרו השוטרים מחירון המציין עלות כל צעצוע מסוכן.

אם הסתקרנתם בשמות הנפצים; טופי פיגוע, חבית, שפשפ, קקטוס, אטום והשפשפ שתי בום.. כאשר היקר מבינהם עולה 20 שקלים.

מפקד תחנת בית שמש שיבח את השוטרים והבלשים וציין כי - "אנו פועלים במישור המודיעיני והמבצעי לתפיסת הצעצועים האסורים ומניעת הפצתם. מדובר בצעצועים העלולים לסכן את שלום הציבור וביטחונו".

עוד הוסיף מפקד התחנה שלומי טולדנו "אני קורא לציבור ולהורים לגלות אחריות, להסביר ולמנוע מילדיהם שימוש בצעצועים מסוכנים אלו למען ביטחונם".







נפצים נפצים בית שמש סכנת פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד