כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לקראת פתרון בערד? ליצמן נועד עם יש עתיד

שר הבריאות נפגש עם ראש עיריית ערד במזנון הכנסת, בהשתתפות ח"כ מאיר כהן • המטרה: הפסקת אש

הפגישה היום, התמונה באדיבות המצלם
הפגישה היום, התמונה באדיבות המצלם

פרסום ראשון - בעקבות המתיחות הרבה בין הקהילה החרדית וחסידות גור בערד, עם ראש העיר עו"ד ניסן בן חמו מטעם 'יש עתיד', נפגש הצהריים (ד') שר הבריאות יעקב ליצמן עם ראש העיר במזנון הכנסת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בפגישה משתתף גם ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד', בניסיון להגיע להבנות ולהרגעת הרוחות בין הצדדים.

מאז הבחירות לעירייה קיימת מתיחות קשה בין ראש העיר לקהילה החרדית, שאלה טוענים מצדם כי הוא מתנכל להתפתחות החרדים. בחודש האחרון ערך השר ליצמן ביקור משותף בעיר יחד עם שר החינוך נפתלי בנט, אך היה זה ביקור 'קריר' בעקבות היחסים המתוחים.

כזכור, לפני מספר חודשים נרשם עימות סוער בין השר ליצמן לראש עיריית ערד בן-חמו, שטען כי שר הבריאות יעקב ליצמן, "איים עלי כי אם לא אתן לחסידי גור בעיר את מבוקשם, יימנעו מהעיר תקציבים ממשלתיים".

בלשכת שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר אז בתגובה כי "אלו שקרים שיש לדחותם על הסף. מדובר בראש עיר שללא בושה הודיע כי לא יעניק כיתות לימוד לילדי העיר החרדיים, אלא בתנאי שיתחייבו שחרדים יפסיקו לבוא לגור בערד.

"זו התנהגות מבישה שאין לעבור עליה לסדר היום. מחובתו של ראש העיר לספק שירותי חינוך כמו גם כל שירותים עירוניים, ללא התניה וללא אפליה. ראש העיר הציב תנאי זה בפגישתו עם סגן שר הבריאות, שמחה בפניו על כך והודיע כי יילחם בהחלטה אנטישמית ופוגענית זו בכל דרך חוקית שהיא". כאמור, היום הם נפגשים שוב בניסיון להגיע לעמק השווה.

יצויין כי אמש, במהלך אירוע של ארגון זק"א, תקף שר הבריאות יעקב ליצמן, את יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, ואמר: "שמעתי שיאיר לפיד היה כאן. אם הייתי יודע שהוא בא לכאן אני לא הייתי בא לכאן. איפה הוא היה בקדנציה הקודמת - להכיר את עבודת הקודש של זק"א. היום הוא בא? היום שהוא מובטל יש לו זמן לזק"א. הוא מתלונן שאני לא מדבר איתו, שאני מנקה את האבק מעל החליפה שלי".
חרים ערד ניסן בן חמו שר הבריאות ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד