כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ליברמן זעם: "אני נגד מדינה חרדית"

חוק להכרה בברית הזוגיות שהגיש ליברמן נפל במליאה, והוא התעצבן ותקף בחריפות את החרדים • השר חיים כץ השיב לו בשם שקד

ליברמן, פלאש90
ליברמן, פלאש90

"נגד מדינה חרדית" - ליברמן ממשיך לתקוף את החרדים: מליאת הכנסת דחתה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק לקביעת מעמדם של בני זוג שבאו בברית הזוגיות, שהגיש יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן.

ח"כ ליברמן תקף את המגזר החרדי ואמר - "אני לא מבין את הממסד החרדי שמתערב במקרה הזה, לדבר שלא רלבנטי מבחינתו, כי העדה החרדית ממילא מתנהלת על פי פנקסי מיוחסים בלי הכרה ברבנות הראשית. אנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינה חרדית".

לדברי ליברמן, "אנחנו מדברים על 666,000 אנשים שאינם רשאים להתחתן במדינה. 90% מהם משרתים בצבא ומשרתים מיסים. אותם אנשים כשהם רוצים להתחתן הם נוסעים לקפריסין, רושמים את הזוגיות שלהם, חוזרים והמדינה מכירה בזה. אבל לעשות את אותו דבר בארץ הם לא יכולים. אותם חיילים רשאים למות למען מדינת ישראל אבל לא רשאים להתחתן.

"הצעת החוק הראשונה של ברית הזוגיות גובשה על ידי הליכוד ב-2004. קרוב ל-20,000 איש יוצאים ממדינת ישראל על מנת לרשום את הזוגיות שלהם. אפשר להוסיף לזה אלפי מקרים שעורכים את טקס הנישואין במדינת ישראל בלי הרבנות הראשית".

השר חיים כץ השיב בשם שרת המשפטים ואמר - "הצעת החוק מבקשת ליצור שינוי מדיניות מהותי ונוגדת את ההסכמים הקואליציוניים הקובעים שלא לשנות את הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה".
אביגדור ליברמן ישראל ביתנו מדינה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד