י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אין מנוס מחקיקת חוק לכותל: בג"צ נעתר לדרישת נשות הכותל

בהחלטה סמלית אך משמעותית מאד - בג"צ לא קיבל את בקשת הפרקליטות, לדחות את בקשת ארגון הנשים הפורש מ"נשות הכותל" להכניס ספר תורה לרחבת הכותל המסורתי • האם יש בפסק בית המשפט עדות על הכרעותיו בהמשך? נראה שכן

הכותל הרפורמי, צילום: פלאש90
הכותל הרפורמי, צילום: פלאש90

בג"צ מתערב: פרשת מתווה 'הכותל הרפורמי' ממשיכה להסתבך, ונראה כי לחברי הכנסת החרדים לא יהיה מנוס אלא להיענות לבקשת רב הכותל, ולחוקק חוק שיעגן את מסורת ישראל ברחבת הכותל המערבי.

בג"צ נענה לבקשת חלק מנשות הכותל, שהגישו עתירה נפרדת מההצעה לכותל הרפורמי, ובה ביקשו להכניס ספרי תורה לעזרת הנשים, ולא להסתפק בהצעה המדוברת לכותל הרפורמי, והמתנה של 90 יום להכרעה בעניין, כפי שביקשה המדינה.

מהחלטת בג"צ, שהעניקה למדינה 12 יום בלבד למתן מענה לדרישה החדשה של ארגון פורש בשם "נשים בכותל", עולה החשש הכבד כי שופטי העליון מגלים עמדתם כי הם אינם חושבים שפתרון 'הכותל הרפורמי' מספק, ובכל מקרה בהכרעתם יבקשו לתת דריסת רגל למנהגים שאינם מקובלים בעולם היהדות האורתודוכסית, כתפילת נשים לא צנועות, עם תפילין וקריאה בתורה.

צפו: הכנסת סוערת סביב \"נשות הכותל\"

מקלב מסביר בכנסת על בעיית נשות הכותל (ארכיון)

בהחלטת בג"צ הבוקר, נאמר כי "המשיבים יגישו עד ליום 28.3.2016 תגובה ובה יפרטו, לגופו של עניין, אם החלטה 1075 שאימצה את המלצות הצוות המייעץ לסוגיית הסדרי התפילה בכותל המערבי, נותנת מענה לסוגיה המתעוררת בעתירה דנן".

בכך העניק בג"צ נתן צו ביניים, ועד למועד זה נעתר בית המשפט העליון לבקשה של "נשים בכותל" ודחה את דרישת הפרקליטות לדחות את ההחלטה בנושא ב-90 יום.

אם כי יש לציין כי המועד הראשון שהגישה קבוצת הנשים להכנסת ספר תורה לכותל יחול לאחר ה-28.3 כך שמשמעות ההחלטה היא סמלית בלבד, בכך שהשופט דחה את החלטת הפרקליטות ולא ראה מקום להיעתר לבקשתה.
הכותל המערבי סכנת הרפורמים מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}