כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חוק המקוואות אושר בקריאה טרומית

לאחר הכרעת בג"צ המקוואות, התקבל היום בקריאה טרומית בכנסת חוק עוקף בג"צ, שיזמו הנציגים החרדים

חוק המקוואות אושר בקריאה טרומית
פלאש90

מליאת הכנסת אישרה היום בצהריים (ד') בקריאה טרומית, את הצעת חוק שירותי דת בנושא המקוואות, שמחזיר את הכוח לידי הרבנות הראשית, ברוב של 42 בעד ו-38 נגד.

החוק נוצר בעקבות פסיקת בג"צ לפני כחודש, המאפשרת לזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים להשתמש במקוואות, בניגוד לעמדת הרבנות. בחוק תמכו חברי הכנסת מסיעות הקואליציה, כולל 'הבית היהודי' ו'כולנו'.

בחוק מוצע לקבוע כי שימוש במקווה טהרה בבעלות ציבורית שמיועד לטבילה לצורכי טהרה או גיור יתאפשר רק לצורך טבילה הלכתית לקיום ההלכה והמנהג היהודיים לפי פסקי השולחן ערוך ובהתאם להוראות מועצת הרבנות הראשית לישראל. עוד מוצע לקבוע כי הוראות חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, לא יחולו על שימוש או מניעת שימוש כאמור לעיל. 

ח"כ משה גפני הציג את החוק במליאה ואמר: "הצעת החוק הזו לא באה למנוע מרפורמים וקונסרבטיביים לטבול במקווה. להפך אנחנו מזמינים את כולם. יש החלטה של בג"ץ שאני לא מבין למה השופטים פסקו את הפסיקה הזו, ואנחנו רוצים לתקן טעות שלפי דעתנו פסק בית המשפט.

"יש במדינה הזו יותר מקוואות פרטיות שאף אחד לא מתערב בהם אבל מקוואות ציבוריות של המדינה הם עבור טבילה הלכתית. דבר וחצי דבר לא ישתנה מהחוק הזה, מה שהיה הוא שיהיה. אני מודיע ומתחייב כאן במליאה שאנחנו ננסח את זה בוועדה באופן שיהיה ברור שלא יהיה שינוי במעמד הטובלות.

"אנחנו רוצים להשאיר את המצב כמו שהוא ולא רוצים להביא למתח מיותר. מה שמדובר פה זה שרוצים לעשות גיור במקווה כשזו לא מטרת המקווה. מקווה זה נושא הלכתי זה לא בית מרחץ ולא חמאם טורקי".

השר לשירותי דת דוד אזולאי אמר גם הוא - "מי שאינו מקבל את סמכותה של התורה ורומס את מצוותיה ברגל גסה אינו יכול לטעון שהוא מייצג דת בישראל. התנועות האלה שרויות בנסיגה והמספרים שהם מציגות מנופחים. זכותם לנהל טקסים וכל פולקלור שהם ירצו אבל היהדות היא לא תיאטרון שבאים אליו באוטו בשביל ליהנות. אני מודיע לכם שכל ניסיון להתערב ולשנות כללים שלא על פי ההלכה לא יהיה".

ח"כ זהבה גלאון הגיבה להם ואמרה - "על זה נאמר טובל ושרץ בידו. מה אתם מבלבלים את המוח, אתם מביאים פה חוק עוקף בג"ץ. לא מעניין אתכם המקוואות, מה שמעניין אתכם זו דריסת הרגל. אתם מפחדים שתיפרץ כאן פרצה. אתם מנהלים קרב ביריוני סחטני על קיומה של הממשלה נגד "האנשים האלה" יש להם שם – רפורמים וקונסרבטיבים. מי שם אתכם שיהיה לכם מונופול על היהדות?"

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר בקריאת ביניים במהלך הדיון על חוק המקוואות - "הרבנים הרפורמים חוגגי בר מצוה לכלבים, רוצים להשתלט על המקוואות שלנו, בסיוע הבג"צ".
חוק המקוואות סכנת הרפורמים משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד