כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בית שמש לא נרגעת: סיקריקים השחיתו את רכבו של מחלק המדריך החרדי

בעקבות המעצר הלילה של קבוצת קיצונים ששדדו אלפי עותקים של 'המדריך החרדי', התחוללה היום מהומה ברחוב העיר

הרכב המושחת, צילום: יעקב לדרמן, פלאש90
הרכב המושחת, צילום: יעקב לדרמן, פלאש90

אש בבית שמש: לאחר המעצר הלילה (ד') של שלושה חרדים קיצונים, בחשד כי גנבו אלפי עותקים של ספר טלפונים חרדי במהלך הפצתו, בשעות הבוקר תקפו סיקריקים רכב שחילק את 'המדריך החרדי' ברמת בית שמש, וגרמו לו נזק.



המקרה אירע ברחוב מצפה רש"פ ברמת בית שמש ב', החשודים ניפצו את שמשות הרכב של מחלק המדריך, ונגרם לו נזק רב. המשטרה פתחה בחקירה.

בתוך כך, בית משפט השלום בירושלים לא נעתר לבקשת המשטרה להאריך את מעצר השלושה החשודים בגניבה, והורה לשחררם. המשטרה הגישה ערר ושלושת החשודים יוותרו במעצר עד למחר, אז ייערך דיון נוסף בבית המשפט.

המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם בחמישה ימים, "לפי החשד הם משתייכם לפלג חרדי קיצוני המכונה 'סיקריקים', פלג אשר מטיל את אימתו וחיתתו על חרדים בעיר בית שמש.. הם נחקרו, מסרו גירסאות סותרות", אמר נציג המשטרה בדיון. עוד הוסיף ואמר, שאמנם הטריגר למעצרם היה עבירת גניבה, "אבל הרקע והסיבות שעל פי החשד הביאו לכך מקיימים מסוכנות רבה".

הוא נימק את חמשת ימי המעצר, בכך ש"הגניבה היא קצה הקרחון של ריבוי עבירות על רקע אידואולוגי שהם משתייכים אליו".

עו"ד שי ויזלברג פרקליטו של אחד החשודים, אמר לבית המשפט כי גם המשטרה יודעת שעבירת גניבה לא מספיקה בשביל להותיר את החשוד המעצר. הוא פנה לנציג המשטרה "אתה מכניס חומר מודיעיני שלא בעייה לייצר אותו שמשייכת אותם לאיזו קבוצה ומסביר שזה נדבך בשרשרת פעולות. הם פה על גניבה ולא מעבר לזה".

על פי התלונה שהוגשה במשטרה, מדובר בכ-2,000 ספרי טלפונים בשווי של כ-15,000 ש"ח. "איך נכנס לרכב סובארו סטיישן 2,000 ספרי טלפונים בנוסף לשלושת החשודים?" הוסיף ושאל עו"ד ויזלברג.

השופט הסכים עם עורכי הדין שעבירת הגניבה אינה מקימה עילת מסוכנות, "אינני מתכוון לתת כל משקל לרקע, אם כי עולה ממנו תמונה ברורה ביחס לעבירה הכללית שברקע האירוע", קבע שהופט דוד גבאי שאול ריכטר, והורה לשחרר את החשודים תוך התחייבות לערבות עצמית של 2,000 ש"ח לכל אחד.

נציג המשטרה ביקש לעכב את ביצוע השחרור בפועל, על מנת להגיש ערר לבית המשפט. אמנם השופט נעתר לעיכוב, אך הורה כי ניתן כבר להתחיל בהליכי שחרור החשודים, אולם לאחר שהמשטרה הגישה ערר על ההחלטה, שלושת החשודים יוותרו במעצר עד לדיון מחר בעניינים.

צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90










סיקריקים המדריך החרדי רמת בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד