כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חלק מהדיל? קראוונים יחברו את רמות לירושלים

חיזוק לדעתו של הראשל"צ: הוצבו קראוונים ומכולות שמחברים את שכונת רמות לירושלים • האם מדובר בחלק מהדיל שהוביל להיעדרותו של חבר המועצה מלכיאלי בהצבעה על מתחם התחנה?

שכונת רמות. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
שכונת רמות. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

המחלוקת הסוערת בין הראשל"צ הגר"י יוסף ובין רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, באשר לדינים החלים על תושבי שכונת רמות בירושלים בימי הפורים, עשויה להיות מוכרעת בעקבות צעד שנקטו אנשיו של הראשל"צ.

כזכור, בעו רבה של ירושלים טען כי רמות אינה חלק מהעיר על פי ההלכה וכי גם אמצעי חיבור שאינם קבועים לא יעזרו ועל בני השכונה לקרוא את המגילה ולנהוג את מצוות הפורים ביום י"ד, הרי שהראשל"צ הכריע כי השכונה מהווה חלק מהעיר ויש לקרוא בט"ו.

כחיזוק לפסק הראשל"צ, הוא הכריע כי רצוי להציב קראוונים שיחברו את השכונה לעיר, באופן שיוציא מידי ספק וייצור חיבור ודאי. ואכן, בימים האחרונים הוצבו מכולות וקראוונים בנקודות הנדרשות כדי לחבר את רמות לירושלים.

אלא שעולה השאלה מדוע עיריית ירושלים אינה מפריעה להצבת הקראוונים הזו? מה גם שהסמכות הרוחנית הרשמית של העיר, הגרש"מ עמאר, מתנגד כאמור להצבה זו. יתכן והתשובה נעוצה בטור שהתפרסם ב'בחדרי חרדים' לפני שלושה שבועות, ובו נטען כי ה'דיל' שהוביל להיעדרותו של חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, מיכאל מלכיאלי, מההצבעה על מתחם התחנה ועצירת חילולי השבת בו - כלל גם מעין הבטחה או הסכמה שבשתקיה להצבת הקראוונים הללו.
ועדת תכנון ובניה קראוונים פורים ירושלים שכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד