ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חשיפה: החרדי שכופף את נתניהו

למי ליצמן הרס תמונה? • איזה עיתון 'ראיין' את בוז'י? • למה שטיינמץ נטש אירוע? • ושאר הרכילות השבועית

חשיפה: החרדי שכופף את נתניהו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בעוד הברנז'ה החרדית משוטטת בין שלושת אירועי הבר מצוה שהתקיימו בליל שישי האחרון, וה'מחמירים' אף הספיקו לאחל מזל טוב לחתן היום הולדת שהופתע וכפי שיורחב לקמן, לייבל'ה מאס מזמן בבר מצוות אשכנזיות עם גפילטע ממוחזר ובורקס משוחזר, והוא המתין בסבלנות ליום שני, לאירוע המפנק של משפחת בן עטר.

וזאת למודעי כי הרב שמואל בן עטר, מייסד ערוצי הקודש ז"ל, לא מתפשר על אף פסיק באירוח המושלם באירועים שהוא עורך. לייבל'ה הגיע למקום עם עקיבא ווייס, הפרלמנטרי של 'בחדרי', שבא לכבוד הקולגה והאח יוסי בן עטר, הפרלמנטרי של 'גלי ישראל', ואליהם הצטרפו עוד כהנה וכהנה אסטרטגים ואישי תקשורת.

כבר בכניסה לאולמי 'גן ההדסים' במודיעין עילית פגש לייבל'ה את איש ארץ ישראל השלמה ברוך מרזל, שלא הספיק אפילו לומר ללייבל'ה שלום, כנראה הוא ממהר לסיים את עריכת הספר המבוסס על טורים שפרסם ב'בחדרי חרדים'. בהמשך פגש לייבל'ה את שר הדתות ונציג ש"ס לאירוע דוד אזולאי, את ניסים-זוכרים-מי-זה?-זאב ואת רבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו.

לייבל'ה מנוע מלהרחיב על קורות אותו ערב, במחיצתם של כתב 'ידיעות' ושדרן גל"צ, ובנוכחות כמה ברנז'אים ששתו לשוכרה ואיבדו שליטה. עם זאת, לאחר שהפעיל לחצים, קיבל לייבל'ה אישור לחשוף את קטע הוידאו הבא מהאירוע.

עול של אירועי עול מצוות
ומכיוון שבבר מצוות עסקינן, אי אפשר בכל זאת שלא להיזכר באותו ערב גדוש אירועים. אין ספק שהעיר בני ברק לא ראתה כבר שנים ארוכות עומסי תנועה כמו אלו שהיו ברחובות העיר בליל שישי האחרון. עשרות רכבי שרד ומאות אנשים שנהרו לאולמות השמחות. מתברר כי לפני 13 שנה הבת לבית גפני, האשה לבית בלום והגברת מנת ילדו שלושה בנים. כך, בערב אחד, הצליחו כולם לאחד את הרבנים, הפוליטיקאים, הברנז'ה העיתונאית והעסקנים לערב של חגיגה אחת גדולה.

תחילה לייבל'ה הלך על הטופ בכתר הרימון, כי בכל מה שנוגע לקולינריה לא מהמרים, שם לחץ את ידיו של הפרשן והעורך דין אבי בלום. החגיגה הייתה מושלמת ורגע השיא נרשם בתמונה המנצחת של הצמד שלעולם לא נפרד ריבלין ובלום.

צילום: אלי קובין


משם המשיך לייבל'ה למבואות אולם באר מרים, ומצא את הסבא משה גפני נרגש מתמיד, אם כי ללא הספודיק. גפני המנוסה ושבע הקרבות כיבד את נציגי הקואליציה והאופוזיציה שווה בשווה, מה שנקרא בר מצווה בנוסח מוישה. וכמובן מי שניצח על המלאכה והאירוח הוא האיש המתוק שמאחורי הקלעים שלומי פולק. (את ירח לייבל'ה מפחד להזכיר, אבל ברור שהדוברות שיחקה אותה גם).



ובאותה בר מצווה פגש לייבל'ה את עורך בקהילה אברום דויב גרינבוים בסוד שיח עם נכדו של הרב הרצוג. השניים ניהלו דיאלוג מושלם ואיכותי, ובשפה של 'בקהילה' אפשר לומר שהם ערכו 'ראיון חג נרחב ומקיף, רווי חשיפות וכותרות'.



והנער האחרון שנכנס לעול תורה ומצוות באותו ערב הוא בנו של איש הכשרות רפאל מנת. הנשיקות היו חלק מהשמחה הגדולה, כולם כולם הגיעו, כולם כולם שתו יין, והכי חשוב - שרו והתרגשו עד בלי די. לייבל'ה מוסר למנת ברכת מזל טוב חמה מכל ה'נאמנים למרנן', ובתמונה כמובן הנאמן המקורי והנכד של מרן.



משם טס לייבל'ה לפתח תקווה למסעדה היהודית, כדי להשתתף בהפתעה שלא הייתה לעורך הדין ופרקליט הצמרת משה יצחק אוסדיטשר, שלא הבין מדוע חתנו מסרב ללכת איתו לצ'ולנט, למה אשתו הולכת לנחם אבלים ועוד כהנה וכהנה, עד שבנו רועי הצליח לקחת אותו עם הקדילק לאולם שהיה ערוך כמו לשבע ברכות. לאירוע הגיעו כל המי ומי, ובראשם מנחה הערב חונה דייטש, שלמרות טיפולי השיניים והשורש הצליח להרים את כולם בריקודים סוערים. גולת הכותרת הייתה המצגת המרשימה של צמרת הפוליטיקה בישראל שאיחלה לפרקליט מזל טוב. לייבל'ה התרגש במיוחד מהשתתפות נציג אדידס ח"כ יגאל גואטה, שהגיע עם נאמנו ואיש אמונו וקול חי איתי גדסי.



ולמיטיבי לכת, אותו גדסי נצפה שקוע בשיחה עירנית עם סלבריטאי נודע, השניים כמעט ונישקו זה את זה מרוב התלהבות וחיבה. לייבל'ה תיעד.



ואחרון מגדסי: כאילו לא מספיק מה שקרה ב'מושכים בחוטים' בשלישי האחרון, כולל מהפך וירטואלי שהסתיים בחיזוק ושיפור הקבוצה המפורסמת, לייבל'ה חושף ניסיון הפיכה נוסף בקבוצת ה'בני ברקים' הוותיקה. ומעשה שהיה כך היה, בערך, לראש העיר זייברט נמאס שמותחים עליו ביקורת חריפה - על הפקקים ברחבי העיר, על הטיסות לחו"ל ועל מינויי מקורבים. אי לכך ובהתאם לזאת נשלח עוזרו יוסי צימט לאיים על עובדי העירייה שנמצאים בקבוצה, כי ראש העיר דורש שיצאו ממנה לאלתר כי "לא שייך שעובד יהיה חלק מקבוצה בה יש ביקורת על הבוס שלך". ראשון הפורשים היה מנהל המוקד העירוני שלמה בורובסקי וכמעט הוחל בגל פרישות מאסיבי, עד שבפעילות זריזה של מנהל הקבוצה איתי גדסי דלעיל, שוחרר צימט לאלתר ובא לציון גואל. גדסי מסר בתגובה ללייבל'ה: "אצלנו יש דמוקרטיה, אפשר לכתוב ביקורת על הכל, כל עוד זו לא ביקורת אישית".

פינת התקשורת
קצת תקשורת: מערכות המחשוב בעיתון 'המודיע' (כן כן, מתברר שבעיתון הותיק כבר התקדמו לעידן המחשב, מפתיע) קרסו ביום שלישי בשל וירוס שהשתולל. לייבל'ה מתנחם בכך שעד לסיום הסאגה בשעה 5 בערב, על ידי מיטב הטכנאים שהוזעקו, נהנו העובדים מכמה שעות של שקט.

ובמעבר חד לעיתון המבשר, אמנם אנחנו בחודש אדר, אך כנראה שהפשלה הזו לא קשורה ל'ונהפוך הוא'. העיתון פרסם ביום שישי האחרון תמונה של הנהלת קופת חולים מכבי עם ראש עיריית בית שמש אבוטבול, אך בכיתוב לתמונה תואר אבוטבול כ"ראש עיריית בני ברק". האם זייברט צריך להיות מודאג מהתוכניות של 'שלומי אמונים'?

נ.ב. לייבל'ה מזכיר למנכ"ל המבשר את הנוכחות הקבועה בליל פורים וכו'.



חינוך הבנים: איש התקשורת שלמה קוק נצפה השבוע מנחם את בן דודו של אביו, המקובל הנודע, כשהוא מנסה להסביר לילדיו את פשר השפע הקולינרי על שולחן האבלים.



אחת התכניות שלייבל'ה לא מפספס היא תוכנית האקטואליה של 'הידברות', השבוע, צפה לייבל'ה בתוכנית ושפשף את משקפיו בתימהון: במקום המגיש הקבוע דוד חכם, מצא לייבל'ה את שותפו בעבר להגשת תוכנית הבוקר - בצלאל קאהן חמוש בעניבה אדומה ומגיש בשפה מהוקצעת כדרכו. לייבל'ה תמיד טען שקאהן יכול לפצוח בקריירה טלוויזיונית מצליחה.



ומאחר ולייבל'ה יודע שכשחכם לא בסביבה הוא כנראה מבשל משהו, בדק לייבל'ה ומצא את חכם משוטט להנאתו בעיר האהובה עליו - ניו יורק, שם בקור האמריקאי המצמרר המשיך בעסקיו המסועפים. רק שלא יסתבך עם ה-FBI.

חסד ואמת
רגע נדיר ומרגש רשם לייבל'ה בשבוע האחרון, כשבעת ביקורו של חיזקי, ילד חולה, אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, כרע האחרון על ברכיו לשוחח עם הילד. לייבל'ה התרגש והנציח.



ואפרופו חסדים: במהלך 'יום המעשים הטובים' שהתקיים השבוע, התיישבו ראש העיר ירושלים ניר ברקת וסגן ראש העיר מטעם ש"ס צביקה כהן לשיחת רעים. לייבל'ה עוקב בדאגה אחרי הקשר המתהדק בין הראיס לסגנו, ובינתיים דואג לתעד.



ועוד איש שכולו חסד, אורי לופוליאנסקי מ'יד שרה', אירח השבוע יחד עם מנכ"ל הארגון משה כהן את אלוף (מיל') עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס. ללייבל'ה נודע כי בשיחה שקיימו השלושה עלתה האפשרות לשיתוף פעולה בין הרשויות המקומיות ו'יד שרה', וכמו גם שיתוף פעולה בנושא מלגות לסטודנטים הלומדים באוניברסיטאות ומתנדבים בסניפי יד שרה ברחבי הארץ.

צילום: אבי חיים


ואם במעשים טובים עסקינן, לייבל'ה שמסתובב ברחובות כהכנה לפורים, התבונן במודעות בבתי הכנסת ובריכוזים החרדים תחת הכותרת 'לדעת המחמירים' ו'שווה לכל נפש'. לייבל'ה ניסה לברר בכל משרדי הפרסום החרדים והעלה חרס בידו, עדיין לא ברור מי עומד מאחורי היוזמה. בסיעתא דשמיא עד שבוע הבא מקווה לייבל'ה בעזרת קוראיו הנאמנים לגות את הפתרון.



ביום שלישי בלילה שוטט לייבל'ה ברחובות בני ברק החשוכים, בעודו פוסע ברחוב שלמה המלך באולמי מודיעין המחודשים, גילה כי האולם בו חגג ראש העיר בני ברק בפועל, ישראל דרנגר - שרוי בעלטה. כמו בולדוזר אמיתי ארגן דרנגר אולם חלופי לחגיגות, וחיש תפר את מרכז האירועים קונקורד לאירוע שנמשך עד השעות הקטנות.

ואפרופו לשכת ראש העיר בני ברק: ישראל לייזר, העוזר של דרנגר, נצפה חוגג בשמוליק כהן בתל אביב יחד עם הבלתי מעורער בבריאות ובגור ר' מוטי בבצ'יק. לייבל'ה שכמובן חשש להתקרב לשולחן הגוראי - הסתפק בתמונה מרוחקת.



ואם תהיתם מה עושה ראש העיר האמיתי של בני ברק בימים אלה, לייבל'ה מצא את אלי ארנד מפקח על פרויקט תברואה ייחודי. שאפו.

מן הגורן ומן היקב
בניו יורק לא ממש מתרגשים משמות גדולים, וכך זכה לייבל'ה לראות בבוקר מעונן שלושה חזנים מסתובבים להם סתם כך בשכונה: יצחק מאיר הלפגוט, ישראל רנד ובן ציון מילר.



ואילו ישראל ירט שעזב את ארגון הברכומט 'שותפים לתורה' שבאחרונה משום מה הפסיקו עם הפרסום לאחר שחילקו מלא כסף לאברכים - נצפה בניו יורק כשהוא חורש את השכונות החרדיות ירט נעזר במלך הפופ שפריי שבסופו של יום הזמין אותו לוי.אי.פי על חשבונו.



ובזק"א כמו בזק"א לא איכזבו, והרימו אירוע רב רושם. מי שהפתיע היה נכדו הקטן של היו"ר סבא משי, שהקריא מכתב ברכה. משי החביב אף הרימו על כתפיו וזה מה שיצא.



ומי שלא התבלבל באירוע, הוא אמן הרגש מוטי שטיינמץ, שגילה כי יש כמה נשים שיושבות באולם ומאחר וחזקה עליו הוראת מורו ורבו שלא להופיע בפני קהל מעורב- קם ועזב את האולם כמו גדול. לייבל'ה מצדיע ומפרגן. ומילא זה, לייבל'ה חושף כי השר ליצמן שהגיע לאירוע, ניצל בנס ברגע האחרון מצילום סלפי שניסה לעשות לו אחד המתנדבים במכשיר לא מוכשר, תוך שהוא מפגין אקרובטיקה מהירה, מתקדם ומסתיר את העדשה.



ואותו שטיינמץ, ריגש את מערת צדקיהו במגה הופעה של קול ברמה, שם יחד עם גדעון לוין ועוד הרטיט לבבות של ישיבישע'רס. לייבל'ה מודה בהזדמנות זו לאיש הסוד מוישי ביכלר שהציע לו כרטיסים, אך לצערו העבודה מחייבת.



ואילו אריה בליטנטל, נציג 'אגודה' וסגן רה"ע חיפה, תועד השבוע עם שוקי רייך, מנכ"ל רשת ליבוביץ', בעת פתיחת סניף חדש לרשת בעיר האדומה, שנאמר: אם יש לכם ראש קטן - לפחות תכסו אותו בכובע איכותי.

פינת המ"מים
וכתמיד, המאייר יוסי חיים מפציע עם מבט מקורי על אירועי השבוע, או לפחות האירועים שעשו לו את השבוע, ונפתח במכתב שחולל סערה בעיתון 'הפלס' ובו סיפר הכותב כיצד 'ניצל' מלהשכיר בית לחייל חרדי, שה' שישמור ויציל. אכן, לא פשוט וכנראה גם לא מומלץ לשכור בית מ'עץ'...



הגשם יצר מצב משעשע, ויוסי חיים לא יכל להתעלם מהתופעה החדשה-ישנה ומהשילוב המקצועי של הביגוד.



ואחרון: אלי ישי חיתן בת, וזו תמיד הזדמנות להיזכר בעבר...

פינת המזל טוב
לייבל'ה מאחל מזל טוב לחזן נפתלי הרשטיק, שחוגג 69 להיווסדו. ואיך לייבל'ה יודע את הגיל המדויק? זכות הדיבור להרשטיק: ״לפני 56 שנים עליתי לתורה והתפללתי מוסף בבית הכנסת הגדול בשיא תפארתו לפני קהל עצום, לכבוד בר המצוה שלי״.

מזל טוב מיוחד להרב אברהם איסר בריסק, יו"ר משרד הפרסום בולטון פוטנציאל, לרגל אירוסי הבן עם בת הרב אייזיק פריד, יו"ר ארגון הידברות. לייבל'ה שמח בשמחת היו"רים ומאחל מזל טוב עד בלי ירח. מי שהפתיע במודעת ברכה היה דווקא אברהם טריגר מהפלס שהסביר: "אין לי שום דבר נגד איסר בריסק באופן אישי. אדרבה אני מחבב אותו וידוע לי שהוא מתנגד לכל ההחרמה שהביאה את שוק הפרסום החרדי לבוץ עמוק. בכל מקרה ביום שמחת לבו אני מצטרף בכנות לכל המברכים אותו, ולא צריכים לעשות מזה ענין גדול".

ברכת מזל טוב חמה ולבבית והתנצלות על היעדרות בשל אונס גמור משגר לייבל'ה לעורך הדין וכותב הטורים יצחק שיינפלד, שחיתן השבוע את בתו ביום שלישי סיטי טאואר. מזל טוב גם לאח שוקי מכל חברי 'הפרלננט' (השגיאה במקור).

ברכת מזל טוב חמה ולבבית למנכ"ל ארגון 'הצלה' אושי שלומוביץ, לרגל בר המצווה לבנו הבחור יוסף משה אריה. שמחת בר המצווה נחגגה ברביעי בערב באולמי נאות ירושלים ולייבל'ה מאחל אך שמחות עד בלי החייאה.

מהדינר לחדר לידה: לאחר שהופיע בדינר של עזר נישואין בית ישראל של גור, התבשר דב פרידמן האגדי ממקהלת יחד על הולדת הבת. לייבל'ה התבשר מהאמרגן מוטי זילברברג שקריאת השם תהיה השבת פרשת זכור בשיקגו, לאחר שעורך 'יתד נאמן' המוכשר אפי רצקר הפך את העולם וסידר לזילברברג את הויזה שתגיע מהדואר היישר לשדה התעופה, לשמחת עם ישראל. לציון האירוע עשו השניים סלפי משותף.



ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאיש חסידות נדבורנה הנגיד הרבני ר' דוב שמואל (דובי) רוט לרגל שמחת נישואי בתו הגדולה בשעה טובה ומוצלחת. לחתונה שנערכה ביום שני בלילה בהשתתפות לייבל'ה ומקהלת האחים שפריי 'ברודערס' הגיעו המונים לאחל מזל טוב, היין נשפך כמים והוודקה גם. לייבל'ה אמנם חיפש מיץ תפוזים אמריקאי אך מיד התברר לו שהוא ייאלץ לשתות ג'אמפ רגיל או ללכת לשפע שבת לקנות.



ברכת מזל טוב לישראל קורניק, איש עשייה ומתנדב הצלה בכיר, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו אליעזר ליפמן שנערכה עם מיטב הפינוקים והבשרים באולמי שערי ציון בבני ברק. במברכים: ראש העיר הגוראי, והאח ר' יוסף מאנטוורפן שבבלגיה שלא זוהה על ידי לייבל'ה לאחר שהשיל עשרות קילוגרמים ממשקלו.
לייבלה משה גפני רפי מנת בן עטר משה אוסדיטשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד