ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

יום לפני שנפטר - הכין שיעור וסיפר לילד שהתפילין שלו מוכנות

דמותו הגדולה של הגאון רבי אליעזר יהודה מן זצ"ל, ר"מ בישיבת 'דברי מרדכי' לצעירים שנקטף אתמול לאחר מחלה קצרה, נחשפת מסיפורי בני המשפחה, התלמידים והחברים • משה ויסברג השתתף במסע ההלוויה וחזר עם רסיסים של גדלות האדם

מסע ההלויה. צילום: חיים שטרן - סוכנות הידיעות חדשות 24
מסע ההלויה. צילום: חיים שטרן - סוכנות הידיעות חדשות 24

קהל רב ליווה אמש (ד) את הגאון רבי אליעזר יהודה מן זצ"ל, ר"מ בישיבת 'דברי מרדכי' לצעירים, שנפטר לאחר מחלה קצרה כשהוא בשנת ה-50 לחייו.

בהלוויה שיצאה מישיבת 'בית הלל' ברחוב דמשק אליעזר בבני ברק, ראשון המספידים היה דוד הנפטר הגאון רבי משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקא, שסיפר שלא זכור לו ששלושה מרביצי תורה נפטרו ביממה אחת ו"הלכתי מלוויה ללוויה". אחריו ספדו גם חמיו הגאון רבי פסח סגל. אחיו הגאון רבי אברהם ישעיהו מן. הגאון רבי משה מן. הגאון רבי יוסף מן. הגאון רבי יוסף ברמן, הרב שחור מרבני הישיבה ובניו.

במסע ההלוויה סיפרו על היותו חולה במשך 4 שנים מבלי שאף אחד יידע. ורק לאחרונה סיפרו זאת לחמיו הרב פסח סגל בכדי שלא יצטער.

אתמול בערב הוא אמר למרדכי בנו בן ה-12 שחוגג עוד כמה חודשים בר מצוב שהתפילין שלו מוכנות.

בני המשפחה מספרים כי "אתמול בבוקר למד עם חברותא את מה שעמד למסור בשיעור בישיבת דברי מרדכי - על פרק השואל במסכת בבא מציעא, כעת הוא ימסור את זה למעלה", הם מסיימים ביגון.

אחיו רבי יוסף מן ספד: "בבר מצוה של אחי - אבא (הגאון רבי מרדכי לייב מן זצ"ל) עמד ודיבר על היראת שמים של חתן הבר מצוה. באיזה בר מצוה שמענו שמדברים על היראת שמים של הבחור, כאן זו הייתה יראת שמים מיוחדת".

הרב שחור סיפר ש"ראו אותו טורח להרים דף שלא היה נראה לו שייך לגניזה, שאלו אותו והוא אמר 'אילו היה לך ספק שזה 100 דולר, לא היית בודק ומרים?'".
הרב אליעזר מן הלוויה ישיבת דברי מרדכי טרגדיה הרב משה הלל הירש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד