א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

שנאה ובורות בסיקור חתונת צאנז: "הכלה הובלה בחבל"

איך הפך ה'מצווה טאנץ' ל'קשירת הכלה בחבל'? שנאה ובורות בסיקור חתונת צאנז בתקשורת הישראלית

צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

הסתה חמורה נגד הציבור החרדי על רקע חתונת צאנז: תמונות חתונת צאנז הביאו לגל של הסתה ברשתות החברתיות ובתקשורת הכללית במהלך הימים האחרונים.

אלפי חסידי צאנז ותולדות אברהם יצחק השתתפו ביום רביעי בחתונת הענק בקרית צאנז בנתניה. החתן נכדו של האדמו"ר מצאנז - בן לבנו - הרה"צ רבי יוסף משה דב הלברשטאם נישא לכלה, נכדת האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק.

לאירוע הגיעו גם מאות חסידים מכל רחבי העולם, והיא עוררה עניין גם בתקשורת הכללית בשל המנהג החריג בחצר, להוביל את החתן והכלה אל החופה בכרכרה וסוסים.

צילומי החתונה, שכללו את תיעוד מנהג הובלת החתן והכלה, הריקודים ומנהג ה'מצווה טאנץ' החסידי, עוררו עניין רב ברחבי העולם, אך כמתברר חלק מהעיתונאים שסיקרו את החתנוה התייחסו לצילומים בבורות מקוממת.

כך למשל ב-NRG פורסמה התמונה של הכלה בריקוד המצווה טאנץ, תחת הכותרת "כלה ברצועה ואלפי גברים צופים – החתונה הענקית בצאנז שהגיעה לכותרות בעולם".

במקומון 'נתניה נט' המתפרסם בעיר שאירחה את החתונה - תואר מנהג 'המצווה טאנץ' במילים הבאות: "מעל 10,000 איש הגיעו לחתונת השנה במגזר החרדי של נכד האדמו"ר מצאנז בה הובלה הכלה עם חבל לעיני אלפי משתתפים".

החתונה לא רק חשפה בורות כי אם גם עוררה גל של הסתה ושנאה ברשתות החברתיות ובטוקבקים.

הגולש מוטי שרעבי הגיב כי מדובר: ב"משפחה של ניבערים וטפילים שיולידו עוד טפילים שיחיו על חשבון משלמי המיסים. זוג שכזה הוא כמו ציפורי קוקיה המטילות את ביציהם בקיני אחרים ולא לוקחות שום אחריות כלכלית על גידולם".

הגולשה אנה טרודי הזכירה את התקרית בה הוכה מודד המים הרצל רוקח בקרית צאנז, והיא כתבה: "שמה אחת של הרצל רוקח, שווה את כל גושי הבשר החלולים האלו. והמשטרה? פחדנית ועלובה מתמיד, עדיין לא מצאה את האומץ להיכנס לשכונה ולעצור חשודים. הרצל רוקח, ליבי איתך".

אך השתוללות השנאה בלטה יותר מכל בתגובות שאושרו לפרסום באתר YNET בידיעות על החתונה. התגובות כוללות אמירות כמו: "חזרה לימי הביניים", "במדינת הטאליבאן רעש ומהומה", "פרזיטים מושחתים", מדהים כמה רובוטים דומים לבני אדם" ועוד מבחר תגובות מהסוג הזה והגדיל אחד הגולשים שטיקבק תגובה אלימה: "שיישרפו כולם אמן בימינו".

יצויין שהתמונות מהחתונה פורסמו גם בתקשורת הבינלאומית, ב'דיילי מייל' ועוד כאשר ההתייחסות הייתה - בשונה מאשר בתקשורת הישראלית - מלווה בהסבר מתאים וללא כל גילויי הבורות שאפיינו דווקא את התקשורת הישראלית.








צאנז אנטישמיות מצווה טאנץ נתניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד