כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פרצה חדשה • חילולי שבת בשוק מחנה יהודה: קבלת שבת המונית בליל שבת

ראשי הסוחרים ביקרו אצל גדולי ישראל, ללא הועיל: פרצה חדשה בחומת השבת בירושלים מביאה לאיחוד בין רבני העיר ופרנסיה, ולקריאה לצאת ולמחות ברחוב השוק • כל הפרטים על המערכה החדשה שעלולה להצית אש ברחובות העיר

שוק מחנה יהודה בירושלים. צילום: פלאש 90
שוק מחנה יהודה בירושלים. צילום: פלאש 90

פרצה חדשה של חילולי שבת בשוק 'מחנה יהודה' בירושלים - בעקבות כך, צפויה להתקיים קבלת שבת המונית בסמוך לעסקים המחללים שבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חברת "מזהירי שבת" פנתה ל'ועדת הרבנים לענייני קדושת השבת', וביקשה את עזרתם על מנת למנוע פרצה חדשה בחומת השבת, והפעם - בשוק מחנה יהודה בירושלים, שהיה סגור מאז קום המדינה ועד לאחרונה, בשבתות ומועדי ישראל.

בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל נערך סבב בין רבני ועדת השבת, 'העדה החרדית' והרבנות הראשית לישראל, לקרוא לכל שומרי המסורת שהשבת יקרה להם, לצאת לתפילה המונית באזור מחנה יהודה, ולקיים קבלת שבת וערבית בליל שבת, ותפילת מוסף לאחר קריאת התורה ביום השבת.

בנוסף, השבוע ביקרו ראשי סוחרי השוק במחנה יהודה בבית גאב"ד 'העדה החרדית' ועידכנו אותו על שמירת השבת בשוק, וקבלתם את תקנת הקדמת כניסת השבת.

יש לציין כי מדובר באזור בו עוברים חרדים רבים, ושומרי מצוות מתגוררים במקום ובסמוך לו. ופתיחה תקדימית של עסקים במקום היא שבירת סטטוס קוו, שעלולה להביא למלחמה חדשה על השבת בירושלים.

מזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת הרב יצחק גודלקנוף אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו עמלים לעלות על זהות המארגנים ולמנוע את החילול שבת הסמוך ביותר לשכונות החרדיות".

המודעה על החנויות הפתוחות בשבת

שוק מחנה יהודה חילול שבת מזהירי שבת קבלת שבת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד