כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן: "אם לא יגיעו להסדר, אורה לנציגי ש"ס לפרוש מהקואליציה"

חכם שלום התבטא: ״אני יורה לנציגיי לפרוש מהממשלה אם לא יגיעו להסדר בסוגיית הכותל המערבי״

הגר"ש כהן בביתו בירושלים
הגר"ש כהן בביתו בירושלים

מקורבים לנשיא מועצת חכמי התורה הגר״ש כהן, מדווחים כי הבוקר (ה') תקף בחריפות את התנהלות הממשלה בסוגיית הרפורמים, ושיגר מסר חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו - "אורה לנציגיי לפרוש מהממשלה, אם לא יגיעו להסדר בסוגיית הכותל המערבי״.

את הדברים אמר חכם שלום בשיחות סגורות הבוקר, בביתו שבעיר העתיקה - כך כאמור לדברי מקורביו.

"הם (הרפורמים) הורסים את הדת היהודית ופוגעים בכל הקדוש לנו״, הוסיף הרב. לדברי המקורבים, הרב הביע זעזוע וכאב עמוק על הנעשה בימים האחרונים, והפולמוס המתמשך סביב ההכרה בתנועה הרפורמית.

כאמור, נשיא מועצת החכמים ומנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס לא היסס לשגר מסר חריף לנתניהו: ״אני אורה לנציגיי לפרוש מהממשלה אם לא יגיעו להסדר בסוגיית הכותל המערבי״.

יחד עם זאת יש לציין כי יו"ר התנועה דרעי מבהיר כל העת כי אין משבר עם נתניהו וש"ס לא מאיימת בפרישה. אך מבהיר כי ההכרה ברפורמים היא קו אדום, אליו לא יוכלו להסכים, ואכן ממשלה שתכיר ברפורמים, החרדים לא יוכלו להיות בה.

סכנת הרפורמים עלתה על סדר היום, ובעוצמה, מאז שאישרה הממשלה מתווה ל'כותל הרפורמי' הממוקם בכותל הדרומי. עם המתווה עצמו נראה שהנציגות החרדית יכולה לחיות, הבעיה נוצרה עם הקמת ה'מועצה' שאמורה לנהל את המתחם המיועד לרפורמים, כאן ראו גדולי ישראל, במינוי רפורמים על ידי הממשלה סכנה אמיתי, להכרה רשמית בזרם נוסף ביהדות.

בעניין זה, של ההכרה הרשמית ברפורמים, הודיעה מועצת גדולי התורה של אגודת-ישראל כי אין להסכים לכך בשום אופן, ויש צורך לחוקק חוק שיעגן את הסטטוס-קוו המשמר את התנהלות מדינת ישראל כדת משה וישראל.

כאמור התבטאותו של חכם שלום, המנהיג הרוחני של ש"ס, מביאה ללחץ נוסף על נתניהו, למציאת הסדר שיפתור בעיה זו.

משבר בקואליציה נשיא מועצת החכמים הגאון הרב שלום כהן פורת יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד