כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הישג בינלאומי למעיני הישועה: 0% זיהומים ביחידת הפגיה

ד"ר דניאל לובין, מנהל אגף ילודים ופגים במרכז הרפואי מעיני הישועה: "מדובר בהישג ברמה בינלאומית, כאשר הממוצע הישראלי עומד על כ-30% • עבודת צוות קפדנית ושיתוף פעולה עם המשפחות סייעו להצלחה

הישג בינלאומי למעיני הישועה: 0% זיהומים ביחידת הפגיה

אחת התופעות המדאיגות הורים לתינוקות פגים – היא זיהום בפגיה שמסכן חיים. אחוז הפגים הנפטרים בישראל כתוצאה מתופעה זו, הוא גבוה באופן יחסי ועומד על 17% לעומת 10% בקנדה ו-6%ביפן.

ד"ר דניאל לובין, שכיהן במשך 12 שנה כמנהל הפגיה ב'שיבא' תל השומר וכיום מנהל אגף ילודים ופגים במרכז הרפואי מעיני הישועה, אומר כי מחלות פגים בכללן וזיהומים בפרט, הינם סיבה מרכזית לתמותה. "הבעיה של זיהומים בבתי החולים הינה אחת הבעיות המרכזיות בתחום הרפואה כיום", אומר ד"ר לובין. "הבעיה קיימת בכל סוגי אתרי הטיפול בחולים וסיכונה גוברת במיוחד באוכלוסיות רגישות, חלשות ולמאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ".



הפגיה – המחלקה לטיפול נמרץ ילודים במרכז הרפואי מעיני הישועה

ד"ר לובין אומר כי סיכומי 2015 מצביעים על הישג בקנה מידה בינלאומי ליחידת טיפול נמרץ ילודים במעיני הישועה: 0% זיהומים בפגיה בכל הנוגע לעירוי המרכזי המהווה מדד איכות בינלאומי בסיסי שכן הוא מביא לידי ביטוי את איכות עבודת הצוות. "מבחינה רפואית מדובר בהישג מרשים בפני עצמו - ובייחוד בהשוואה לממוצע הישראלי העומד על כ-30% מהמאושפזים בפגיות אשר נפגעים מזיהומים". מציין הד"ר.

ההישג מגיע תודות לשיתוף פעולה של המשפחות, נהלים קפדניים של הצוות הרפואי, שינויי תחזוקה ומפגשי תדרוך.



הישג בינלאומי. ד"ר דניאל לובין אוחז בידיו יילוד שנגמל מההנשמה והולך הביתה
זיהום בפגיה זיהומים מסכני חיים הישג בינלאומי דר דניאל לובין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד