א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חילול שבת? המארגנים: "אין חילול שבת בשוק מחנה יהודה בירושלים"

הועדה למען השבת קראה לצאת לרחובה של עיר ולקיים קבלת שבת המונית בשוק מחנה יהודה בירושלים • בדיקת 'בחדרי חרדים' מעלה כי בשוק, בו נשמרת השבת בדרך כלל, לא צפוי שינוי - אז מה קרה דווקא לקראת שבת זכור? כל הפרטים

מחנה יהודה בירושלים, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
מחנה יהודה בירושלים, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בועדה למען השבת קראו מוקדם יותר הערב (ה') לצאת לקבלת שבת המונית ברחבת שוק מחנה יהודה בירושלים. אלא שלאחר בירור עולה כי האירוע המתוכנן יתקיים ללא חילול שבת, מה שמעמיד את קיומה של עצרת התפילה בספק.

בדיקת 'בחדרי חרדים' עם גורמים בכירים בעיר, מעלה כי אין כוונה לפתוח עסקים בשוק הירושלמי, השוכן בקרבת מקום לאזורים חרדים ושרבים מתושבי העיר שומרי המצוות עוברים בו במהלך השבת. מה שכן, מידי שנה מגיעים קבוצות חוגגים מהשכונות הסמוכות לרחבת השוק, ומחוללים מסיבה המונית לקראת פורים.

מודעה שפורסמה השבוע בירושלים, אף קוראת לחוגגים להגיע ל"קידוש" בצהרי השבת, ו"מסיבת תחפושות" בשוק בערב שבת. הבאים נקראים לרכוש כרטיסים למסיבה בטרם כניסת השבת, כך שלא צפוי חילול שבת במהלכה. אחד המארגנים אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' - "זו מסיבה שמתרחשת כל שנה, ללא חילול שבת. לאחר תפילת שבת בסגנון קרליבך יוצאים צעירי השכונות סביב לרקוד ולהשתכר לרגל פורים, אך מקפידים שלא לחלל שבת".

המודעה שפורסמה על המסיבה הזו, שהיא תופעה השבה על עצמה משנים קודמות, היא שהביאה את הוועדה למען השבת לקרוא לקבלת השבת ההמונית ברחוב העיר, למחות על קיומה ועל קדושת השבת. אך עם בירור הפרטים, והעובדה שהמארגנים לא מתכננים לחלל שבת, נראה כי קיום העצרת וקבלת השבת במקום, מוטל בספק.

מזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת הרב יצחק גודלקנוף אמר מוקדם יותר הערב ל'בחדרי חרדים': "אנחנו עמלים לעלות על זהות המארגנים, ולמנוע את החילול שבת הסמוך ביותר לשכונות החרדיות".

המודעה הקוראת למסיבה


מחנה יהודה חילול שבת בירושלים חילונים חרדים בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד