כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לאחר בדיקה: בוטל מעמד המחאה בליל שבת בשוק 'מחנה יהודה'

כפי שפורסם אמש ב'בחדרי חרדים', לא מדובר בחילולי שבת - בניגוד לדבריהם של כמה מחברי המועצה • בבדיקה משותפת שערכו מ"מ ראש העיר יוסי דייטש ומזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת הרב יצחק גולדקנופף התברר כי באירוע תישמר שבת כהלכתה

הפגנה. צילום:  הדס פרוש, פלאש 90
הפגנה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בשעות הערב (ה) התפרסמה ב'בחדרי חרדים' קריאת ועד הרבנים לענייני השבת לצאת ולהפגין בשוק מחנה יהודה, לאחר שהתעורר חשש לאירוע שיכלול חילול שבת המוני ונרחב, בשוק שמעולם לא היה פתוח בשבת.

מאוחר יותר, פורסם ב'בחדרי חרדים' כי המודעה שפורסמה השבוע בירושלים, קוראת לחוגגים להגיע ל"קידוש" בצהרי השבת, ו"מסיבת תחפושות" בשוק בערב שבת, כאשר הבאים נקראים לרכוש כרטיסים למסיבה בטרם כניסת השבת, כך שלא צפוי חילול שבת במהלכה. אחד המארגנים אף אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "זו מסיבה שמתרחשת כל שנה, ללא חילול שבת. לאחר תפילת שבת בסגנון קרליבך יוצאים צעירי השכונות סביב לרקוד ולהשתכר לרגל פורים, אך מקפידים שלא לחלל שבת".

ואכן, מ"מ ראש העיר יוסי דייטש שנחלץ לבדוק את הפרטים באופן אחראי ומבלי להיסחף להתלהמות לפני ידיעת העובדות לאשורן, גילה כי מדובר בכלל בצעירים חרדים היוזמים את האירוע, וחלילה להם מלחלל שבת.

דייטש שיתף בממצאים את מזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת, הרב יצחק גולדקנופף, ובעקבות כך תפורסם הבוקר ידיעת הבהרה ביומונים החרדים, ובה יודגש כי לא מפוי כל חילול שבת במקום, ומאחר וכך - הפגנת המחאה שתוכננה מבוטלת.

עם זאת, מועדת הרבנים לענייני השבת נמסר כי הוועדה תעקוב בכדי לוודא כי אכן כך הם הדברים, ותעמוד על משמר השבת כנגד כל כוונה לפרוץ את גדר השבת בירושלים ובכל מקום.

ראוי לציין כי כמה מחברי המועצה ומעסקני השבת כבר הספיקו אמש להיסחף ולתקוף את "חילול השבת הנוראי במקום, בקנה מידה שלא היה מעולם בירושלים", טרם שבדקו את הנושא.
גולדקנופף עיריית ירושלים מחנה יהודה ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד