י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

מדוע אין רפורמים בימין?

עו"ד יצחק שיינפלד חושף את מה שבאמת עומד מאחורי קמפיין הרפורמים • מי שתומך בהם לא מעוניין לא במקוואות ולא בכותל

מדוע אין רפורמים בימין?

ראיתם פעם רפורמי ימני? זהו, שלא! אין. פשוט אין. רפורם מסתדר עם ליברליות, זכויות הפרט. חופש.

כבלים, הגבלות, מגבלות, סייגים, לא מקובלים עליהם. אין ״חובות-דת״, הדת הינה ״מסורת״ חמוד כזה, נינוח, נונשלנטי, לא חובה! לא חיוב. מה שמסתדר. מה שלא מסתדר גם בסדר.

הם בהחלט אוהבי ישראל ומדינת ישראל. בתנאי אחד, שהם ומשפחותיהם ימשיכו לשבת בארה״ב השבעה ב״נוחות״. זה בסדר זה מסתדר.

מלבד בנושא ה״גיור״, שהינו מעשי, משפיע ואקוטי גם שם וגם על החיים כאן, בגלל הצורך הרישומי הצהרתי שנקבע לדורות. מי זכאי להרשם כיהודי ומי לא! חוץ מהנושא זה, מלחמות רציניות אורטודוקסיה-רפורמים. לא היו. אין גם סיבה אמיתית שיהיו. הם בדילן ואנו בשלנו. שבת, כשרות, ציבוריות-דתית, אופי הפרהסיה, ממש לא מענינים אותם.

לאחרונה מתחוללות מלחמות חדשות, שלא ידעום אבותינו. רחבת הכותל! מקוואות!! ועוד היד נטויה. כספים גדולים מוקצים למלחמה, ארגון הסעות, פרסום, יחצנים. מימון כבד המגיע רובו ככולו מחו״ל, מיועד לקמפיינים שנעשים באמצעי התקשורת במלחמה על ״זכויותיהם״ של הרפורמים, כש״חובות״ אין להם. וודאי לא חובות-דת.

השאלה למה? נזעקת! מה קרה? מה היום, מיומים?

התשובה פשוטה וברורה. הרפורמים בטיפשותם משמשים כלי-נוסף בידי ה״שמאל״ לקעקע ולנגח את ממשלת בנימין נתניהו. זו מלחמה סיזיפית שכל האמצעים כשרים בה. לביבי יש חולשה לגבירים, גם כשהם רפורמים. הוא לא מואס גם בגבירים דתיים ואפי׳ חרדים (גוטניק). העובדה שגבירים הם רפורמים, לא מדירה שינה מעיניו.

ה״שמאל״ שלא בוחל בכלום. מצא את הבטן הרכה של ממשלת נתניהו הדתית-חרדית. שינוי הסטאטוס-קוו בענייני דת המכורסם.

פתאום הם הרפורמים זכאים לרחבה בכותל, שריד בית מקדשנו. צריכים? חייבים. בכל ר״ח הילולה! היי חברים. מתפללים כל יום לא רק בראש חודש, ולא רק בכותל המערבי.

מקוואות לרפורמים זה שגעון חדש. מישהו שמע על מקווה רפורמית בלוס אנגלס? מכירים אולי מקווה רפורמית בשיקגו? באיזשהו מקום על גבי הגלובוס? חבל לטרוח! אין, לא היה, אף אחד גם לא מעוניין ולא צריך.

כשממשלת נתניהו נסמכת בלעדית על הדתיים חרדים! פתאום לשמאל, חשוב מקוואות! ולרפורמים דווקא. דבר איתם על צורך אמיתי במקווה במקום שהוא לא קיים. בשכונה חדשה שאין בה! הם לא יבינו מה נפלת עליהם.

כל נושא הקצאת מקום בכותל, לתיפלת רפורמים בראש חודש בלבד, נושא שנמרח ונמשך שנים רבות ו...כלום. תופס לפתע תאוצה בממשלת נתניהו כמובן. לא אתפלא באם כספים מ״הקרן החדשה״ מממנים גם את הקמפיין הזה. במסגרת המלחמה בממשלת הימין.

ראשי הרפורמים שלא ציפו ולא קיוו לחיבוק מימסדי שכזה, לא מבינים שהם רק כלי-משחק. הם הפיונים במשחק המלכים, של ועל, אופי השלטון בישראל.

באם השמאל יצליח במזימתו להפיל את השלטון, לפיד, בוזי ולהקתם יהיו הראשונים שיתחננו לחרדים לשיתוף פעולה ובכל תנאי. הם יקריבו את הרפורמים ללא נדנוד עפעף! באם זה יהיה תנאי! הם יסכימו ללבוש שטריימלים בעצמם וכל השבוע! לא רק בשבת אזי לא יצטרכו, לא מקוואות ולא רחבות לרפורמים ״ותשקוט הארץ ממלחמות דת, למשך כל זמן שלטון השמאל״.

השמאל יודע לשלוט. הוא לא בז למנעמי האירוח האמריקאי. אך בפרקטיות ותרבות שלטון, אין לו מתחרה בימין. מהר מאד יגלו ראשי הרפורמים וגם אנו! כי רק הימין יכול.
רפורמים ליכוד ימין תקשורת כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד