כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

החטאת: גילוי של אהבה

מה קורה לילד שהוריו הזהירו אותו שלא לנסוע על אופניו, אך הוא המרה את פיהם ונפצע בתאונה?

החטאת: גילוי של אהבה

"והקריב על חטאתו אשר חטא פר בן בקר תמים לה' לחטאת" (ד, ג)

בקרבן חטאת ישנו ביטוי עצום לחסד אין סופי, אשר זוכים לו רק ע"י החטא, והעניין ותבאר על פי משל.

ילד שהזהירוהו שוב ושוב לא לרכב על אופניים בכביש, הילד לא שת ליבו להזהרות ההורים, רכב בכביש ונפצע, הילד פונה במהירות לבית החולים הקרוב, ההורים המודאגים שקיבלו את הבשורה הרעה, חשו לבית החולים וקנו לו בדרך מתנה - אופניים חדשות! הדבר לכאורה מעורר פליאה, וכי משום שהילד נסע בכביש למרות ההזהרות החוזרות ונשנות של ההורים, ולבסוף נפצע – מגיע לו פרס?!

קשה להסביר זאת, אך זהו טבע מיוחד שטבע הקב"ה בבריאה, שכאשר אדם נפגע, דבר זה מעורר אצל מי שאוהב אותו אהבה כזו נסתרת, עד כדי כך שהוא מרעיף עליו חום ואהבה עד בלי די.

כך היא המציאות, ישנן מתנות נפלאות ששמורות אך ורק לאסונות רחמנא ליצלן, רק ל"ילדים רעים" שמכניסים את עצמם לתוך צרה, במיוחד עבורם נבראה אותה אהבה נסתרת, אביו של אותו הילד מוכן לבזבז הרבה כספים ולהשקיע בילד הרע הזה, כאשר הוא מרגיש שהילד נמצא בסכנה.

ידועה המתנה הגדולה שקיבלו ישראל, מתנה שנקראת י"ג מידות של רחמים, שעליהן אמר הקב"ה למשה, שכל פעם שיעשו לפני כסדר הזה הריני מוחל להם, שזו מתנה נפלאה למחול בה על כל חטאתנו, וההשפעה שלהן היא מדהימה, כפי שמופיע בכתבי האר"י ז"ל, שבעת אמירת י"ג מידות נמשכים י"ג מכילין דרחמי, ושפע אין סוף נמשך ויורד מן השמים על מי שאומר זאת בכוונה הראויה.

איך זכו ישראל לי"ג מידות של רחמים? ע"י שעשו לעצמם "תאונה" רצינית [חטא העגל], ואז הקב"ה הרעיף עליהם אהבה עד אין קץ, שבסופה הם קיבלו מתנה נפלאה – י"ג מידות של רחמים – מתנה שתמיד תציל אותם מכל מיני אסונות.

כך גם לעניין קרבן חטאת, קרבן זה מבטא אהבה נסתרת, גדולה עד אין קץ, שמתגלה רק ע"י "הכרח" של חטא, כביכול רק עבור "ילדים רעים".

לכן קרבן חטאת אינו בא בנדבה, רק כשאדם חוטא, הקב"ה אומר, לא חבל על הבן היקר והחמוד שלי? בגלל החטאים שלו הוא עלול לרדת לשאול תחתית! ואף שבעצם ה"חברה קדישא" כבר עומדים ליד מיטתו, שהרי לפי הגדרת החכמה והתורה – "הנפש החוטאת היא תמות", אבל הקב"ה ברוב רחמיו וברוב חסדיו כביכול מצא עצה, "יביא קרבן ויתכפר לו".

חסד כזה בא רק אחרי חטא, והוא מתבטא בהבאת קרבן חטאת שהאדם מביא ומתכפר על חטאו.
צוריאל קריספל פרשת השבוע קרבן חטאת תאונת אופניים אהבת השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד