כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נתניהו: שוברים שתיקה חצו קו אדום

נתניהו, שקד ולפיד תוקפים את 'שוברים שתיקה', בעקבות תחקיר ערוץ 2 שחשף שהארגון אוסף מידע מסווג

צלם: תומר נויברג, פלאש 90
צלם: תומר נויברג, פלאש 90

"שוברים שתיקה' חצו קו אדום", כך אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות תחקיר חדשות 2, שבו מתועד כיצד פעילי הארגון ניסו להשיג מידע מודיעיני מסווג על צה"ל. נתניהו הוסיף כי: "גופי החקירה הביטחוניים בודקים את הנושא".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי לכאורה, פעולות הארגון שנחשפו, מזכירות פעילות ריגול.

בתחקיר נחשף כי כי ארגון שוברים שתיקה פעל להצבת אנשיו ביחידות מסווגות בצה"ל כדי לאסוף מידע, כך גם ראיין יוצאי צבא בנושאים שאינם נוגעים לזכויות אדם אלא לסודות צבאיים.

באחת השיחות בתחקיר מתועד כיצד פעילי הארגון גובים עדות מחיים, פעיל שתול של ארגון "עד כאן", ומפנים אליו שאלות רגישות על פעילות בגזרת עזה.

השאלות כללו תחקיר על פעילות צה"ל מול מנהרות החמאס על גבול עזה לפרטי פרטי: באחת השיחות שואל פעיל הארגון: "הייתה איזה פעולה אופרטיבית בקשר למנהרות?" "איך מצאו אותה?", וכן שאלות מפורטות על כלים שהפעיל צה"ל.



צילום: מצלמה נסתרת של פעיל עד כאן - בערוץ 2

ב'שוברים שתיקה' הגיבו כי, "אנחנו לא אוספים חומר מסווג ולא עוקבים אחר היחידות. מדובר במספר ארגונים, שיחד עם חברי כנסת מהליכוד ומהבית היהודי פועלים כדי להשתיק את מי שמבקש לבקר את הממשלה ואת הכיבוש. אנחנו עובדים בצמוד לצנזורה, הגוף היחיד שמוסמך לקבוע מה מותר לפרסם ומה לא".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד אמר: "שוברים שתיקה חותר תחת מדינת ישראל וגורם לה נזק כבד מאוד מבפנים ומבחוץ".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד), אמר כי "צריך לומר לשוברים שתיקה 'עד כאן!'", וגם ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר כי "הממצאים חמורים ומטרידים מאודף ואין מה להתבלבל בהגדרות של ימין ושמאל בעניין הזה. במקום הפעילות המוצהרת של פעילות למען זכויות אדם, מתגלה פעילות חתרנית של איסוף מידע רגיש שאין לדעת לאיזה גורם הוא מועבר ובעבור מה".
שוברים שתיקה איילת שקד בנימין נתניהו עד כאן ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד