כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

5 הלהיטים של יוצר אחד

שייע גרוס הוא מכונת ייצור להיטים • בשנה אחת, כל חמשת השירים ששיחרר עם יואלי קליין, הפכו ללהיטים

יואלי קליין עם שייע גרוס
יואלי קליין עם שייע גרוס

ישנם מלחינים, יוצרים, ומפיקים מוזיקליים למכביר, אך רק אחד מהם הצליח להפוך כל שיר שהלחין - ללהיט.

האם מדובר במכונת הלהיטים החסידית החדשה? הכירו את שייע גרוס, ששחרר אמש (ה') את הסינגל החמישי, גם הוא בדרך הבטוחה להצלחה. אתם כבר יכולים להתחיל לזמזם לעצמכם 'ממלא, ממלא, ממלא כל עלמין'.

שייע, 35, אברך חסידי המשתייך לסאטמר וברסלב (כן, יש שילוב כזה, והוא תופס חזק בשנים האחרונות) מופיע כקלידן באירועים ושמחות מזה כ-12 שנים. מתחילת דרכו הכיר גרוס את יואלי קליין, סולן וזמר, לשניהם הייתה מוזיקה בנשמה, מעט ניסיון באירועים קטנים, והרבה רצון ותשוקה.




לפני שנה וחצי בלבד, עשור לאחר שצברו השניים קילומטראז' נכבד בחתונות, החל הצמד לשחרר סינגלים לעולם המוזיקה החסידית, כאשר גרוס מלחין וקליין שר, ההפקה, בדרך כלל, משותפת.

אם מדד ההצלחה בעידן הטכנולוגי, בו קשה לכמת על פי מדד מכירת האלבומים, הוא תפוצת השירים והגעתם לקהל יעד נרחב ומגוון, הצמד, ללא ספק, הצליח לעשות זאת פעם אחר פעם. לפעמים בהצלחה אדירה, כמו ב'ואפילו בהסתרה', לעתים פחותה, כמו 'קול דודי'.

הזכרנו את 'הסתורה', שם החלה המכונה ליצור - 'ואפילו בהסתרה', הוא השיר היהודי שצבר הכי הרבה שיאים בכל היבט, וזכה לאין ספור ביצועים, אח"כ הגיע 'קול דודי דופק' שאמנם לא הותיר חותם של ממש בציבור הכללי, אבל בקרב הציבור החסידי הוא מוכר מאוד, המשיך ב'דע לך בני', שכל ילד יודע לזמזם את מילותיו ('שבכל מצב שהוא, הקדוש ברוך הוא איתי').


משהו חדש מתחיל
ואז הגיע הביצוע המחודש ל'אתיתי לחננך' - לבקש רחמים, בלחנו של הרבי המזמר שלמה קרליבך. הביצוע החדש הפך את השיר, מהפחות - מוכרים של קרליבך, לשיר חובה בכל התאספות של מעל עשרה חרדים.

ב"מעלין מעלין" הסינגל החמישי, שיצא אמש, גרוס נותן טעימה, לפחות בעיבוד המוזיקלי של השיר, מהתמחותו האלקטרונית במוזיקה חסידית. על אף שאת העיבוד ביצע איצי ברי, הרוח של גרוס שם, מרחפת מתחילת השיר, עם הפתיחה שמבצע גרוס עצמו, לראשונה כזמר סולו (מקור: השיר המהמם שיצא לאחרונה - מאיר דוד פרקש).

גרוס וקליין, למעשה כמו אדלר (מאייר) וסאמט (ארל'ה) - שני צמדים מאוד פופולריים ומבוקשים לאירועים חסידיים או ישיבתיים, יצרו משהו חדש במוסיקה החסידית. החיבור ביניהם כצוות, והשימוש במוטיבים אלקטרוניים ומקצבי דאנס - שינה את פני עולם החתונות בעולם הישיבות.
הסתרה יואל קליין שייע גרוס מעלין מעלין שירה חסידית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד