ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

ביבי התקשר לליצמן: "אל תאיים עלי"

נחשף: בעקבות האיומים שהשמיע בתחילת השבוע, זכה שר הבריאות שליחת טלפון נוקבת מראש הממשלה - וחזר בו

ליצמן ונתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ליצמן ונתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המשבר סביב הרפורמים: ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר השבוע ביום שני לשר הבריאות יעקב ליצמן ואמר לו "אל תאיים עליי, אם החלטת להפיל את הממשלה, בוא נעשה את זה וזהו", כך חושפת הבוקר (ו) הפרשנית הפוליטית סימה קדמון בידיעות אחרונות.

לפי הפרסום, נערכה שיחה קשה בין ראש הממשלה נתניהו לשר ליצמן בעקבות ראיון רדיו שהעניק השבוע ליצמן ובו הודיע כי אם מתווה הכותל יעבור החרדים יפילו את הממשלה. ראש הממשלה הבין כי המסר על פירוק הממשלה מפחיד את החרדים ומישהו בסביבתו דאג להעביר לתקשורת את ההודעה על הפגישה במעון ראש הממשלה בנושא הרחבת הממשלה עם המחנה הציוני כדי להכניס עוד קצת דאגה בקרב הנציגים החרדים המאיימים.

גם שר האוצר משה כחלון אמר השבוע לחברי סיעתו בישיבת הסיעה ביום שני בכנסת: "תקחו ברצינות את האיומים האחרונים של החרדים. זה עלול להיות נפיץ אם לא נגיע להסכמה איתם. סיכון להגביר את המחלוקת איתם בנושא המקוואות", כך פרסם הבוקר הפרשן הפוליטי זאב קם ב'מקור ראשון'.

שיחת הטלפון בין ראש הממשלה נתניהו לשר הבריאות ליצמן באה בעקובת דבריו של ליצמן לרדיו קול ברמה, שם אמר: "חוק המקוואות שאושר היום בעקבות התיאום בין מפלגות הקואליציה יעבור. או שנתניהו מעדיף את החרדים בישראל או את הרפורמים בחו"ל, יש דברים עקרוניים שאי אפשר להשלים איתם".

גם בדינר שנערך באולמי אווניו בקרית שדה התעופה לישיבת חידושי הרי"ם-גור, לפני כשבועיים, התייחס ליצמן לסכנת הרפורמים ואמר: "נחוקק חוק שיגביל את הרפורמים. אם זה לא יקודם - נפרוש מהקואליציה!"

אתמול ליצמן כבר שינה את הכיוון והפסיק לאיים ובראיון לרשת ב' אמר: "אנחנו לא הולכים להפיל את הממשלה. בג"צ מפר את הסטטוס קוו ובלי סטטוס קוו אין ממשלה. הרפורמים לא יודעים מה זה מקווה, בשבילם זה ג'קוזי".

גם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בראיון מיוחד שהעניק ביום רביעי השבוע ל'בחדרי חרדים' בחר שלא לאיים במשבר, כאשר נשאל האם המשבר סביב הרפורמים יכול להוביל את החרדים למחוץ לממשלה? גפני השיב: "אני לא אוחז בדבר הזה. אנחנו בדיונים ואני מקווה שהדיונים יובילו בסופו של דבר למסקנה חיובית מבחינתנו. המשמעות שהרפורמים והקונסרבטיבים ונשות הכותל אין להם לגיטימציה. למה צריך לדבר על משברים? אנחנו נמצאים ביום שבו אנחנו יכולים לראות שכאשר אנחנו מתגייסים כולם אנחנו יכולים להעביר חוקים גם נגד בית המשפט העליון ונגד הרפורמים".
ליצמן רדיו נתניהו פרישה מהממשלה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד