י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחליף לנתניהו? בנט ולפיד ראש בראש

סקר שנה לבחירות: 11% פער בין נתניהו לבנט, ותוצאה דומה מול לפיד • בסקר המפלגות: 21 מנדטים ליש עתיד

מחליף לנתניהו? בנט ולפיד ראש בראש

לפיד שובר שיא עם 21 מנדטים וקרב הירושה בין האחים לשעבר: נפתלי בנט נגד יאיר לפיד מצמצמים פערים בקרב על ראשות הממשלה, רק 11 אחוז הפרש מראש הממשלה בנימין נתניהו. ואילו החרדים שומרים על כוחם. כך עולה מסקר מיוחד במלאת שנה לבחירות שפורסם הבוקר (ו) ב"מעריב".

לפי הסקר: "הליכוד" יורדת ל-26 מנדטים, "יש עתיד" מזנקת ל-21 מנדטים, "הבית היהודי" מתחזקת ל-12 מנדטים, "המחנה הציוני" יורדת ל-15 מנדטים, "כולנו" נחלשת ל-6 מנדטים, "ישראל ביתנו" עולה ל-9 מנדטים, ש"ס מקבלת 7 מנדטים ו"יהדות התורה" 6 מנדטים, "הרשימה המשותפת" עם 12 מנדטים ומרצ סוגרת את התוצאות עם 6 מנדטים.

על השאלה "האם היו מתקיימות בחירות בישראל לראשות הממשלה ובנימין נתניהו היה מתמודד מול כל אחד מהמתמודדים, במי היית בוחר/ת?" לעומת כל מועמד אחר, נתניהו מקבל את התוצאות היחסיות הנמוכות ביותר אם מולו עומד בנט, עם 40% אחוזי תמיכה בנתניהו ו-29% אחוזי תמיכה בבנט, כשהפער מצטמצם ל-11% בלבד.

מול בוז'י הרצוג התוצאות הן 56% לנתניהו מול 25% להרצוג, מול לפיד התוצאות הן 36% ללפיד מול 47% לנתניהו, מול גבי אשכנזי התוצאות הן 30% מול 44%, למול ליברמן התוצאות הן 23% מול 49% לנתניהו.

המשתתפים בחנו גם את תפקוד שרי הממשלה: במקום הראשון שר הבריאות יעקב ליצמן, לאחריו שר התחבורה ישראל כץ, לאחריו שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט. ראש הממשלה ממוקם במקומות האחרונים בשביעות הרצון.

עוד עולה מהסקר, כי הציבור מרוצה מאד מתפקודה של מערכת החינוך בראשות בנט, והנושא הגבוה ביותר לפי נתוני שביעות הרצון מבין תחומי החיים השונים, הוא החינוך שנמצא במקום הראשון.
שביעות רצון בנימין נתניהו הרצוג לפיד בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד