ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בית שמש: העירייה הורסת בית כנסת

זעם בקהילה הספרדית ברמת בית שמש ג': אנשי העירייה הגיעו להרוס מבנה בית כנסת 'בני תורה' השוכן בקראוון

בית שמש: העירייה הורסת בית כנסת

בית כנסת בדרך להריסה בבית שמש: הצהריים (ו) הגיעו אנשי עיריית בית שמש להרוס את בית הכנסת של קהילת בני תורה הספרדי ברחוב משה רבנו ברמה ג' בבית שמש.

חברי הקהילה אמרו לבחדרי חרדים כי באירוע דומה של קהילת חב"ד, רק התערבותו של יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי מנעה את הריסת בית הכנסת, ו"אנחנו מצפים שגם עכשיו הוא ירתם לטובת בני התורה הספרדים וימנע מראש העיר להרוס את בית הכנסת 'בני תורה' של הקהילה הספרדית".

עוד הוסיפו וציינו כי רמת בית שמש ג' מלאה בקראוונים המשמשים כבתי כנסת לציבור החסידי והליטאי מכל הפלגים, וזאת בגלל העובדה שראש העיר לא דאג לבתי כנסת ולמבני ציבור טרם אכלוס השכונה.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "מאוד פופוליסטי לגלגל עיניים על קלגסי העירייה שבאים לפנות בית כנסת, אך בפועל המציאות הרבה יותר מורכבת. תושבי שכונת רמת בית שמש ג נמצאים בעיצומו של תהליך מיפוי הקהילות הרבות כאשר כל קהילה מצרפת חתימות מתפללים ובהתאם לכך יקבלו הקהילות קרקע לבית כנסת.

"העירייה לא תיתן ידה לפגיעה בתושבי השכונה ולהפקרות בשיטת כל דאלים גבר ותעצור את הניסיון המתקיים בשעות אלו לקביעת עובדות בשטח ולעקוף את כל הקהילות שפעלו באופן מסודר. מניחי הקראוון מוזמנים להגיש בקשה להקצאה כיתר בתי הכנסת בשכונה. יודגש כי ההליך מתנהל בשקיפות מרבית בשיתוף התושבים מכל החוגים והקהילות, ובנוהל מקוצר ומזורז".
בית שמש בית כנסת בני תורה הרס עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד