י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פורים ברמות: חזית רבנית ספרדית מאשרת את פסק הראשל"צ

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': הישג משמעותי לגר"י יוסף במחלוקת ההלכתית מול הגרש"מ עמאר • רבני 'מועצת חכמי התורה' בראשות הגר"ש כהן ורבנים נוספים חתמו על פסק הלכה לנהוג את דיני פורים בשכונת רמות בירושלים ביום ט"ו אדר

הראשל"צ הגר"י יוסף היום בשכונת רמות (באדיבות המצלם)
הראשל"צ הגר"י יוסף היום בשכונת רמות (באדיבות המצלם)

המחלוקת על קריאת המגילה וקיום שאר מצוות הפורים בשכונת רמות בירושלים: הראשון לציון והרב הראשי הספרדי הגאון רבי יצחק יוסף, הפוסק כי יש לנהוג בשכונה הירושלמית את דיני הפורים ביום ט"ו אדר, וחולק על הגרש"מ עמאר בנושא זה, הוציא פסק הלכה אליו הצטרפו גם חברי מועצת חכמי התורה ורבנים ספרדים נוספים.

תחת הכותרת "פסק הלכה" נכתב: "לאור השינויים שנעשו בשנים האחרונות בין הר חוצבים לשכונת רמות, ובפרט התיקון האחרון שנעשה בשנה זו, אין ספק שמעתה ואילך יש לקרוא את המגילה ולקיים את שאר מצוות היום בכל שכונות רמות ביום ט"ו כמו שאר תושבי ירושלים".

במכתב מזהירים הרבנים "חלילה חלילה לעשות אגודות אגודות ולהרבות מחלוקות בעם ישראל".

בסיום המכתב נוסף כי "דברים אלו הם על פי פסקי מרן הראשון לציון רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל".

בין החתומים על המכתב ניתו למצוא גם את הגר"ש כהן נשיא ה'מועצת', וכן חברי המועצת הגר"ש בעדני, הגר"ד יוסף, הגר"ר אלבז, הגר"ש בן שמעון והגרב"צ מוצפי.

מלבד הגאון רבי ציון בוארון וכן זקן רבני מרוקו רבי יהושע מאמאן שכבר הצטרפו לדעת הגר"י יוסף.

מדובר בהישג משמעותי לראשון לציון במחלוקת ההלכתית שהתפתחה מול רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, לאחר שהצליח לייצר חזית רבנית משמעותית התומכת בהכרעתו ההלכתית.

כזכור, הבוקר סייר הראשל"צ בפרברי שכונת רמות בירושלים, על מנת לבחון מקרוב את הנחת הקראוונים שנועדו לחבר את השכונה לעיר מבחינה הלכתית, כך שתושבי השכונה יוכלו לחגוג את פורים בט"ו באדר יחד עם כל תושבי ירושלים, אל הסיור הצטרף רב שכונת רמות הגאון רבי אברהם דניאל וכן עסקנים מהמנהל הקהילתי בשכונה. במוצ״ש צפוי הראשל"צ להתייחס לנושא בהרחבה במסגרת שיעורו השבועי ולפרסם את דעתו בעניין.



רמות ראשון לציון פסק הלכה פורים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד