ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

נתניהו: בודקים אם הפיגוע כוון נגד ישראלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הפיגוע באיסטנבול: "ניתן לומר בוודאות ששני ישראלים נהרגו במתקפה, ייתכן שיש שלישי"

צילום: אוליבר פיטוסי -פלאש 90
צילום: אוליבר פיטוסי -פלאש 90

הפיגוע בטורקיה. "אנו בודקים אם הפיגוע כוון נגד ישראלים", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, הערב (מוצאי שבת) בהודעה לעיתונות שמסר בחדר המצב של משרד החוץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע שאירע באיסטנבול ואמר: "ניתן לומר בוודאות ששני ישראלים נהרגו במתקפה, וייתכן כי ישנו גם הרוג שלישי".

עוד הוסיף: "אין אישור לכך שהפיגוע כוון נגד ישראלים אבל הענין נמצא בבדיקה".

"אני הנחיתי לשלוח שני מטוסים - מטוס אחד של מד"א, מטוס אחד של צה"ל, על מנת להביא אותם לארץ וכמובן את החללים", אמר.

"אנחנו עומדים בקשר עם השלטונות הטורקים. אני ביקשתי לעבות את הנוכחות שלנו. הערב יהיו כ-15 איש בנציגויות שלנו באיסטנבול, ומנכ"ל משרד החוץ בדרכו לשם. אנחנו בקשר עם ממשלת טורקיה. מנכ"ל משרד החוץ דיבר עם מקבילו וכמובן אנחנו מנסים לברר מודיעינית. אין לנו כרגע אישור שאירוע הטרור הזה כוון לישראלים.

"אנחנו יודעים שיש גם מנותקי קשר, אנחנו מנסים לאתר אותם. לא נראה כרגע שהם חלק מהאירוע הזה, אבל כמובן שהדברים יתבררו בהמשך. האנשים של משרד החוץ, לרבות חדר המצב כאן, פועלים כל הזמן, יפעלו סביב השעון על מנת להחזיר את האנשים לארץ, ועל מנת לתת את התמיכה המלאה ברגע הקשה הזה. אני בטוח שכל אזרחי ישראל מצטרפים אליי בתקוות החלמה של הפצועים וכמובן בהבעת תנחומים למשפחות של הנרצחים".

נשיא המדינה רובי ריבלין אמר: "הלב דואב על הנרצחים שקיפחו את חייהם בפיגוע התופת הנורא בליבה של איסטנבול. אנו שולחים תנחומים למשפחות האבלות ומתפללים לשלום הפצועים ומקווים לשובם ארצה במהרה. עוד ועוד חפים מפשע מאבדים את חייהם בצילו של עולם מוכה טרור וקיצונות שאינם יודעים שובע.

"תחזקנה ידי העוסקים במלאכת האיתור וההצלה, אנשי משרד החוץ בארץ ובטורקיה במאמציהם להביא מזור ומידע למשפחות הדואגות".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "יחד עם הציבור כולו אני מתפלל לשלום הפצועים, כואב את כאב משפחות הנרצחים ומחבק את המשפחות בישראל שאיבדו את יקיריהן בפיגוע הנורא באיסנטבול, יהי זכרם ברוך.

"הדם שנשפך באיסטנבול, בפריז, בחצי האי סיני וכמובן בירושלים, תל אביב או עתניאל מוכיח שהטרור באשר הוא לא מבחין בין דם לדם. יש למגר אותו ולהכות בו בכל הכח בכל מקום בחזית איזורית ועולמית משותפת. הלילה אצא לועידת אייפק בוושינגטון כדי לדבר על המאבק בטרור הפלסטיני והעולמי והכלים הבטחוניים והמדיניים לשינוי המצב".
בנימין נתניהו ראש הממשלה טורקיה איסטנבול ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד