י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב יצחק יוסף בשיעורו: "רמות זו כרטיסיה בינעירונית?"

הראש"ל הרב יצחק יוסף, תוקף בחריפות את הפוסקים לקרוא ברמות בי"ד: "זו ברכה לבטלה" • על צום 3 ימים: "ביטול תורה"

הרב יצחק יוסף. צילום: יעקב כהן
הרב יצחק יוסף. צילום: יעקב כהן

רמות - י"ד או ט"ו? המחלוקת על קריאת המגילה ברמות הייתה כצפוי, הנושא המרכזי בו עסק שיעורו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הערב (מוצ"ש) בבית הכנסת היזדים.

תחילה ציטט הראשל"צ את דעת אביו הגר"ע יוסף זצ"ל, לפיה יש לקרוא בשכונת רמות את המגילה בט"ו. והוסיף: "לרמות אתה נוסע בכרטיסיה עירונית או בין עירונית? רמות זה ירושלים".

הרב גם סיפר על המבנה שהוצב בשטח שבין רמות לשכונות ירושלים: "קראתי לראש העיר והסברתי לו והבין את הענין. קראתי גם לסגן ראש העיר הרב צביקה כהן ופעלנו בנושא. יש מבנה ראוי למגורים - בחורים מהישיבה שלנו ישנו שם השבוע. וקוראים לזה בית דירה לא קראוון.

"בשנת תשע"ד פסקנו שרמות קוראים בי"ד. אבל שנה שעברה באו כמה תלמידי חכמים חשובים והביאו פתרונות. הם שמו תיבת עץ של 2 וחצי גובה. ראיתי ביום שישי אדם זקן שאין לו איפה לישון והוא ישן שם. כל 35 מטר שמו אחד.

"דעת מרן אבי שאם יש קראוונים קוראים בט"ו. אני חזרתי בי בילקוט יוסף. מרן היה מדבר איתנו בכאב וזה הפריע לו הדבר הזה. מרן קרא לאלי שמחיוף שהיה סגן ראש העיר ותכננו שם קראונים. ויש תוכנית של חכם גדול שמרן חתם עליו. הרב יהושע פולק מעיד שמרן קרא לו ואמר לו 'שים שם בורגנין'. אני בעצמי ראיתי את זה.

"לכן לקרוא מגילה בשכונת רמות בי"ד זו קולא ולא חומרא, הקורא בי"ד לא יצא ידי חובה וברכתו
לבטלה".

כך גם התייחס הראש"ל בדרשתו לאלו הקוראים לצום שלושה ימים - בעקבות המצב הביטחוני הקשה ואמר: "אל תשמעו להם זה ביטול תורה".

כזכור, ביום שישי חשף 'בחדרי חרדים' מכתב של הגר"י יוסף, עליו חתומים חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, התומכים בדעתו לקרוא בט"ו, וקוראים שלא לעשות מחלוקת בעניין.
הראשון לציון הרב יצחק יוסף פורים תענית הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד