כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ניצולת הפיגוע באיסטנבול בראיון ל'בחדרי חרדים': "היה פיצוץ מטורף ועפתי באוויר - ניצלתי בנס"

ענת קמה הייתה יחד עם שמחה דמרי ז"ל במרכז איסטנבול, כאשר אירע הפיגוע • בראיון ל'בחדרי חרדים', היא מספרת: "התרכזנו ברחוב כשפתאום התרחש הפיצוץ. רואים אותי בתיעוד הפיגוע כשאני עפה באוויר - אין ספק שניצלנו בניסים"

צילום אילוסטרציה. יוטיוב
צילום אילוסטרציה. יוטיוב

 

ניצולת הפיגוע ל'בחדרי חרדים': "פתאום היה פיצוץ, ניצלתי בנס", כך אומרת ענת קמה, ניצולת הפיגע באיסטנבול, בו נהרגו לפי הדיווחים, שלושה ישראלים ונפצעו 11.

קמה שנפצעה בינוני בפיגוע מאושפזת בבית חולים בעיר הטורקית הגדולה. בראיון ל'בחדרי חרדים' היא מספרת: "הגענו 14 חברים לסיור קולינרי באיסטנבול. הסיור החל בשבוע שעבר והיום זה היה היום השלישי לסיור. הגענו לאזור והתרכזנו בצומת הרחוב מממש בסמוך.

"המדריכים החלו להסביר לנו על הסיור שאנו יוצאים אליו. התקדמנו כמה צעדים כשפתאום היה פיצוץ מטורף ומחריש אזניים. חפצים עפו באוויר, היו צרחות אימים, אני עפתי באוויר ולא יכולתי להזיז את הרגליים.

"המחבל", משוכנעת קמה, "התפוצץ ממש לידי. אני לא יודעת איך הצלחנו לזחול לפינה צדדית עד שהגיעו אנשי ההצלה. שמחה דמרי ז"ל שנרצחה גם הייתה בסיור איתנו, זה נורא נורא ואיום".

בתיעוד מצלמות האבטחה נראית דמות המתרוממת באוויר, וקמה בטוחה: "אני תועדתי בצילום מצילומי האבטחה כשאני עפה באוויר. רואים אותי בדיוק בווידאו, עוברת רגע לפני, שתי בחורות נוספות ואז המחבל התפוצץ. אין ספק שניצלנו בניסים".

מצבה של קמה בינוני: "נפצעתי קשה ברגל שמאל, ויש לי שבר חיצוני, היא מספרת, "תיכף אני עולה למטוס בדרך לישראל יש לי מחר ניתוח בביה"ח תל השומר להוצאת רסיסים".

"גם בישראל אין בטחון", היא אומרת, "בשום מקום כבר לא בטוח, אבל להפסיק לחיות לא נפסיק".

סגן שר הבריאות הטורקי מסר כי נפגעו בפיגוע שלושה ישראלים ואחד מהם נפטר מפצעיו. יותר מאוחר מתו שני ישראלים נוספים מפצעיהם.

במקביל אישר משרד החוץ בירושלים שקיים חשש לחיי שני ישראלים נוספים ששהו במקום. 11 ישראלים נפצעו ופונו לחמישה בתי חולים בעיר: שניים במצב קשה, שניים בינוני, שישה קל ואחת מנותחת. לפי מקורות טורקיים, שישה מהפצועים הם ערבים-ישראלים.


רגע הפיצוץ בטורקיה. קמה במרכז התמונה.

בפיגוע נפצעו קרוב לארבעים איש, רובם תיירים. בין הפצועים בפיגוע גם אזרחים מאירלנד, איסלנד, גרמניה, איחוד הנסיכויות ואיראן.

מתקפת טרור איסטנבול ישראל טורקיה דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד