כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בית ערבי הוצת בדומא. תושבים: המתנחלים אחראים. בן גביר: טעות מגוחכת

בית נוסף הוצת בכפר דומא. בתוך אחד החדרים שעלה באש נמצאה לבנת בנייה ששימשה ככל הנראה לניפוץ החלון, וכן שני בקבוקים שעל פי החשד הכילו חומר דליק. מי הצית הפעם ?

צילום: זכריה סעדה, "רבנים למען זכויות אדם"
צילום: זכריה סעדה, "רבנים למען זכויות אדם"

שמונה חודשים לאחר הצתת בית משפחת דוואבשה בדומא, ממנה נהרגו שלושה מיושבי הבית, הוצת הלילה בית נוסף - של עד ראייה. הלילה (א') סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר התקבל דיווח במשטרת ישראל על שריפה בעקבות הצתה, בבית בכפר דומא. כוחות משטרה וצבא הגיעו לכפר, החלו בסריקות ופתחו בחקירה, עליה הוטל צו איסור פירסום הבוקר.

עם פרוץ השריפה הספיקו להימלט יושבי הבית - בעל הדירה ואשתו, אשר נפגעו משאיפת עשן באורח קל. הם הועברו לטיפול בבית החולים רפידיה בשכם. אנשי המנהל האזרחי וחוקרים של המעבדה לזיהוי פלילי הגיעו למקום ופתחו בחקירה. בבית שהוצת, מתגורר מי שהיה עד הראייה לפיגוע בבית משפחת דאוובשה, איברהים דוואבשה.

מפרטי חקירה ראשונים שנודעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי בתוך אחד החדרים שעלה באש נמצא לבנת בנייה ששימשה ככל הנראה לניפוץ החלון, וכן שני בקבוקים שעל פי החשד הכילו חומר דליק.



עו"ד איתמר בן גביר פרקליטו של החשוד המרכזי בהצתה הקודמת בדומא, אמר בתגובה כי הצתת הבית "רק מחזקת ומבססת הטענה אותה טענו מתחילת הפרשה כי עמירם בן אוליאל לא עומד מאחורי הצתת הבית בדומא". לדבריו, אנשי הכפר מסוכסכים בינם לבין עצמם וזו לא הפעם הראשונה שיש באותו כפר חיסול חשבונות אישי.

"הטענה שמדובר בבית של עד וייתכן וזה נועד להרתיעו יותר ממגוחכת, שהרי עדי הראייה דווקא מסייעים לטענה שבן אוליאל לא ביצע המעשה, והם מוסרים גרסה על מכונית שהייתה במקום כאשר טענת השבכ היום כי בן אוליאל ביצע המעשה לבד וברגל".

חוסיין, תושב כפר-דומא, אמר הבוקר לגלצ כי: "לאיברהים אין סכסוך עם אף אחד. אנחנו חושבים שמתנחלים אחראים להצתה, כל מי שמכיר אותו פה לא יעשה לו דבר כזה". לדבריו "יכול להיות שזה קרה כי הילד של המשפחה ראה את מי ששרף את הבית של משפחת דוואבשה ובאו לעשות עליו נקמה".

לפני כחודשיים הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתבי אישום. האחד נגד עמירם בן אוליאל, בן 21 מירושלים, והשני נגד נער בן 16 מהשומרון, הנאשמים בפיגוע בכפר דומא שבו נרצחו שלושה בני משפחת דוואבשה ביולי 2015. על פי כתב האישום, השניים ביקשו לגרום לתסיסה בקרב האוכלוסייה הערבית, להוביל להתלקחות אלימה של אירועים ביטחוניים ולהרתיע את מקבלי ההחלטות מפני פינוי יישובים. זאת כנקמה על רצח מלאכי רוזנפלד שהתרחש חודש לפני כן.
הצתה בדומא מתנחלים סכסוך מקומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד