א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הצעת חוק של ח"כ מרגי: החל מגיל 17 יוכלו אזרחים להצביע בבחירות לכנסת

יו"ר ועדת החינוך, חבר הכנסת יעקב מרגי, יוזם הורדת גיל ההצבעה בבחירות משמונה עשרה, לשבע עשרה בלבד • מרגי גייס תמיכה נרחבת מסיעות הבית

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

גיל ההצבעה בבחירות יירד ל17? ועדת השרים לעניני חקיקה תדון היום (א') בהצעת תיקון לחוק יסוד הכנסת, אותה הגיש יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, להורדת גיל ההצבעה בבחירות מ18 - ל - 17, כמו בבחירות המונציפאליות.

על הצעת החוק חתומים חברי כנסת מימין ומשמאל. הנמנים על סיעות: הליכוד, כולנו, יש עתיד, המחנה הציוני, והרשימה המשותפת.

על אף שבבחירות האחרונות אחוז ההצבעה היה גבוה יחסית, בדברי הסבר להצעת החוק נכתב כי "בבחירות האחרונות היו אחוזי ההצבעה נמוכים מאוד. כדי להעלות את אחוז ההצבעה יש לשתף את הצעירים בעם, שיש להם התעניינות בפוליטיקה הישראלית".

יצויין כי בשנת 2003, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש הגיש הצעת חוק המורידה את גיל המינימום להצבעה בבחירות מ-18 ל-16, אך ההצעה לא קודמה.

בחוות דעת מנומקת שהגיש 'המכון הישראלי לדמוקרטיה' על הצעת החוק, לא נמצא בתיקון לחוק טעם לפגם. יחד עם זאת, המכון ביקש להפנות את תשומת ליבם של השרים לכך, שבמדינות מעטות בלבד גיל ההצבעה נמוך.

מוביל ההצעה, יו"ר וועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי אמר: "אני חושב שבני הנוער בחברה הישראלית  מעורבים בהוויה הישראלית ובמיוחד אלו ששנה אחרי זה הם מעורבים במשימות חשובות וגורליות אך נכון הוא שהם יטביעו את חותמם בעיצוב דמותה של החברה הישראלית בזכות האזרחית הבסיסית לבחור ולהיבחר".

שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט, הודיע כי גם הוא תומך בהצעת החוק: "תומך בכך מאוד מתוך אמון בבני הנוער ומתוך מחשבה שהנוער צריך להיות מעורב".
בחירות גיל 17 יעקב מרגי מאיר פרוש הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד