כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גזל או חוסר ברירה: חיידר בבני ברק דרש מההורים תוספת 1,440 שקל

הורים לתלמידי תלמוד תורה 'מעוז התורה' בבני ברק נדרשו לשלם תוספת רטרואקטיבית של אלפי שקלים לשכר הלימוד • מנהל הת"ת ל'בחדרי חרדים': "נוצר לנו מינוס של חצי מיליון. הם רוצים שאני אפרק את התלמוד תורה?"

צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר
צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר

תלמוד תורה 'מעוז התורה - חניכי הישיבות' המיועד לילדי בני תורה ספרדים בבני ברק, הנחית על ההורים הוראה לתשלום רטרואקטיבי של 1440 שקלים שכר לימוד. לטענת הנהלת המוסד, הוא עשה זאת בגלל הקיצוצים מתקופת ממשלת לפיד- בנט.

קבוצת הורים פנתה לאתר 'בחדרי חרדים' בזעם על סכום התשלום שנדרשו לשלם. לטענתם, התלמוד תורה הוא זה שצריך לשאת בעול. לדבריהם הם אף פנו למספר מורי הוראה מוכרים שהתבטאו בפניהם כי מדובר בגזל גמור ועליהם לפנות לתקשורת.

אותם הורים מציינים כי רוב ההורים במוסד הם בני תורה שחייה מקצבאות, וגם רוב הילדים יש להם מספר אחים בת"ת - כך שהסכום מצטבר לאלפי שקלים הוצאה חריגה בערב פסח.

במכתב ששלחה הנהלת התלמוד תורה להורים, היא מגוללת את בקשת הסכום בעקבות החוק המחייב את התלמוד תורה להפריש למלמדים קרן פנסיה, קרן פיצויים וקרן השתלמות - מה שגרם לחובות עצומים וגירעונות של מאות אלפי שקלים בקופת התלמוד תורה.

בנוסף נכתב, כי בעקבות ממשלת הרשע של בנט-לפיד שהורידה לכל תלמיד 60 שקל, נוצר חור של 720 שקל בשנה כפול 380 תלמידים = 273.600 שקל בשנה ובשנתיים 547.200 שקל, מה שהכניס את התלמוד תורה לגירעון של עוד חצי מיליון שקל.

"בעקבות כך אנו נאלצים לעלות את שכר הלימוד מהחודש הקרוב לעוד 120 שקל, וכן לגבות חוב שהצטבר ומוטל על ההורים לילדים מכתה ג' ומעלה של 60 שקל בחודש כפול 24 = 1440 שקל שאפשר לשלם אותו ב30 שקל לחודש ב-48 תשלומים". בתלמוד תורה מבקשים מהורים שיש ביכולתם לתרום לסייע לתשלום החובות של בניית התלמוד תורה.

הרב אסף אביטן, מנהל התלמוד תורה, אומר ל'בחדרי חרדים' בתגובה: "נוצר לנו מינוס של 500 אלף שקל בעקבות הורדת הממשלה. אני מקבל פנייה מרשם העמותות שאם ממשיך החוב נועלים לי את העמותה. איך אתם רוצים שאביא את מה שהורידו? אני מנהל את הכסף מהשכר לימוד ומההורים, אני לא מדבר על מינוסים שהצטברו מחוץ למערכת של מיליון וחצי שקל, ואני לא מדבר על כספים שהבאתי מחו"ל בכדי לעזור להורים, בניתי בניין שיש לי עליו חובות".

המנהל טוען להגנתו: "אני מחזיק מלמדים וותיקים וגננות מעל 15 שנה. בתלמודי תורה אחרים בטקטיקה מחליפים מלמדים שלא יצברו וותק, מי צריך לשלם את ההוצאה שאני מהכיס שלי לקחתי בשביל לשלם לרבנים? בעקבות הכלכלה בברזיל שנפלה הייתי מביא פעם מאות והיום אני מביא עשרות אלפי שקלים, אני שליח של ההורים, אני משלם למלמדים לעובדים, אני יכול לעצור להגיד אין כסף ולא עצרתי - כי לא תפסתי בזמן ולא הייתי מחושב.

"אני לא רוצה להכביד על ההורים, זה לא הולך לכיס שלי. זה הולך לתלמוד תורה בשביל רשם העמותות, היה קשה לי מאוד הצעד הזה, זה בבחינת יורד לשדה חברו שלא ברשות. נתתי להם את השירות, אני השליח, מה ששבר אותי שחזרתי באחרונה מניו יורק עם עשרת אלפים דולר כי התורמים אומרים לי באמריקה 'חיידר מחזיק את עצמו', אמרתי להם זו טעות, מדוע אתם מחזירים אותי עם 100 דולר כל אחד, אני לא עומד בזה, אין גם תרומות".

"אף הורה לא ניגש ואמר לי 'במצב שלי לא שייך', יש הורים שיש להם, יש הורים שעובדים מהצד, אני לא יכול להיות במצב שאני אצבור 74 אלף שקל חוב כל חודש, לפרק את התלמוד תורה בגלל שלהורים זה קשה? התלמוד תורה נותן שירות גבוה של חמש כוכבים".

תגובת משרד החינוך טרם התקבלה.



מעוז התורה רטרואקטיבי שכר לימוד ממשלת בנט לפיד הורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד