י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפו: דינר לישיבת "משנת המגיד מזלאטשוב"

בויליאמסבורג נערך מעמד 'דינר' לטובת הישיבה שהוקמה בעיירה יאמפול שבאוקראינה • צפו בתמונות

צפו: דינר לישיבת "משנת המגיד מזלאטשוב"

באולם אירועים יוקרתי בפאתי השכונה החרדית ויליאמסבורג בברוקלין, התכנסו חסידים ואנשי מעשה, בראשות אדמו"רים רבנים וראשי ישיבות לדינר 'קרן היסוד' לישיבת "משנת המגיד מזלאטשוב" בעיירה יאמפול שבאוקראינה. בישיבה לומדים בחורים מהארץ הקודש ומרחבי תבל בעיירה יאמפול סמוך לציון רבי יחיאל מיכל מזלאטשוב זיע"א.

מי שפתח את המעמד, הוא מנהל הישיבה הרב הלל כהן מקייב העושה לילות כימים עבור הצלחתה ושגשוגה של הישיבה והתלמידים, שקידם בברכת 'ברוכים הבאים' את האורחים הרבים ותיאר את תהליכי יסוד הישיבה וכיצד נולד הרעיון לפתוח ישיבה חסידית בעיירה נידחת באוקראינה.

"זה שש-עשרה שנים אני מתעסק בחינוך וקירוב רחוקים, יהודי ברית המועצות שעברו 70 שנות קומוניזם, יהודים מנותקים לגמרי מכל רגש יהודי, וכעת לקחתי על עצמי לפעול ולסייע לבחורי חמד שיתחזקו בתורה ויראת שמים ולהקים ישיבה הרחק משאון העיר, בכדי להישמר מסכנות הרחוב ולהידבק בתורה ומצוות".

הנואם כולם העלו על נס פטרון הישיבה הנגיד ר' יואל לנדא שהקים שם ושארית לזכרו של המגיד מלזאטשוב, לראות בחורי חמד היושבים והוגים בתורה סמוך לציונו.

כמו כן נשא דברים האדמו"ר מלימינוב, שהוקיר טובה לצוות הישיבה ובראשם האחים החשובים משפחת לנדא, שהקימו עולה של תורה לשמו ולזכרו של סבם הקדוש וזוכים להעמיד תלמידים הרבה ההולכים בדרך ישראל סבא.

את מסכת הנואמים חתם, מייסד הישיבה הגאון רבי משה לנדא שהביע תודה והוקרה לצוות הישיבה בראשם המנהל הרב הלל כהן והביא מדברי סבו רבי מיכל זיע"א.



























































משנת המגיד זלאטשוב יאמפול הרב הלל כהן ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד