כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

התקבל חוק הדגל בכנסת

מאסר 3 שנים וקנס של 50 אלף ש"ח, למי שישרוף את דגל ישראל • סיקריק ל'בחדרי': "זה לא ירתיע אותנו"

התקבל חוק הדגל בכנסת
יוסי זמיר

החוק נגד הסקריקים: ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א) את התיקון להצעת חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה של ח"כ נאוה בוקר.

הצעת החוק מבקשת להחמיר את הענישה עם שורפי הדגלים, ותגדיל את עונש המאסר משנה אחת לשלוש שנים, ואת הקנס מ-300 לירות לסכום של 50 אלף ש"ח. חלקו הראשון של התיקון, המדבר על שלילת הטבות כגון זכאות למלגות ודמי אבטלה, לא אושר עקב התנגדותו של משרד המשפטים.

בתגובה אומר ל'בחדרי' מ', מפגין המשתתף קבוע במחאות אנטי-ציוניות ברמת בית שמש: "לא נפסיק לשרוף את הדגל המסמל את המרידה בהשם, על ידי המדינה הציונית".

"לא מאסר ולא קנס ירתיעו אותנו", המשיך ואמר, "חוץ מזה שהמתנחלים והערבים כבר לימדו אותנו את השיטה - מסתירים את הפנים".

עם זאת כוונת ח"כ בוקר הייתה בעיקר להרתיע מפגינםי ערבים. "אני שמחה על אישור החלק הראשון", אמרה, "אך לצערי שוב היועצים המשפטיים שמים רגליים לאלו שמנסים לייצר הרתעה. כנראה שבמשרד המשפטים עדיין לא הבינו שאנחנו בעיצומה של מלחמה. הצעת החוק שלי דיברה על הטבות, על בונוסים, ולא על זכויות יסוד, ולכן לא ברור מדוע עיכבו אותה במשך ארבעה חודשים. אי אפשר לדבר על הרתעה ובאותו זמן לעצור כל ניסיון חקיקה. מי ששורף דגל צריך לשלם את המחיר ולא לקבל מאתנו הטבות. עם זאת, אני מאמינה שאכיפה של עונש המאסר תרתיע את שורפי הדגלים ותעצור את הפגנות ההסתה בקרב ערביי ישראל".

הצעת החוק הוגשה עם תחילתו של גל הטרור הנוכחי ובעקבות קיומן של הפגנות תמיכה המוניות, הנערכות בהקשרים שונים מדי כמה חודשים, במרכזי היישובים הערביים בישראל ובמרכזי הקמפוסים בכמה מהאוניברסיטאות המובילות בארץ.

במהלך הפגנות אלו שורפים המפגינים והמתפרעים את דגלי ישראל ומיד לאחר מכן שבים לשגרת חייהם כרגיל, וממשיכים ליהנות מכל ההטבות שמדינת ישראל מאפשרת לכלל אזרחיה שומרי החוק. ההצעה המקורית, שעוכבה במשך שלושה חודשים ע"י הייעוץ המשפטי של הכנסת כללה גם שלילת הטבות כגון זכאות לדמי אבטלה ומלגות. כאמור, בסופו של דבר הוחלט במשרד המשפטים להוריד את סעיף ההטבות ולהשאיר את החמרת הענישה.
שריפת דגלים חוק הדגל קנס סיקריקים מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד