כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מסתמן: ההצתה בדומא אינה על רקע לאומני

מסתמן כי ההצתה בדומא הלילה, אינו על רקע לאומני: "הממצאים בזירת האירוע לא מתיישבים עם מאפיינים של הצתה מכוונת"

דומא 2. צילום: רבנים למען זכויות אדם
דומא 2. צילום: רבנים למען זכויות אדם

דומא 2: שריפת הבית בדומא הלילה אינה כנראה על רקע לאומני, כך הודיעו הערב (א), השב"כ ומשטרת ישראל.

"מתחזקת ההערכה ששריפת הבית של העד לרצח משפחת דוואבשה בכפר דומא הלילה אינה על רקע לאומני", כך אומרת ההודעה.

לפי ההודעה, הממצאים בזירת האירוע לא מתיישבים עם מאפיינים של הצתה מכוונת על ידי יהודים. על שאר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

הלילה סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר התקבל דיווח במשטרת ישראל על שריפה בעקבות הצתה, בבית בכפר דומא. כוחות משטרה וצבא הגיעו לכפר, החלו בסריקות ופתחו בחקירה.

עם פרוץ השריפה הספיקו להימלט יושבי הבית - בעל הדירה ואשתו, אשר נפגעו משאיפת עשן באורח קל. הם הועברו לטיפול בבית החולים רפידיה בשכם.

מפרטי חקירה ראשונים שנודעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי בתוך אחד החדרים שעלה באש נמצא לבנת בנייה ששימשה ככל הנראה לניפוץ החלון, וכן שני בקבוקים שעל פי החשד הכילו חומר דליק.



עו"ד איתמר בן גביר פרקליטו של החשוד המרכזי בהצתה הקודמת בדומא, אמר בתגובה כי הצתת הבית "רק מחזקת ומבססת הטענה אותה טענו מתחילת הפרשה כי עמירם בן אוליאל לא עומד מאחורי הצתת הבית בדומא". לדבריו, אנשי הכפר מסוכסכים בינם לבין עצמם וזו לא הפעם הראשונה שיש באותו כפר חיסול חשבונות אישי.

חוסיין, תושב כפר-דומא, אמר הבוקר לגל"צ כי: "לאיברהים אין סכסוך עם אף אחד. אנחנו חושבים שמתנחלים אחראים להצתה, כל מי שמכיר אותו פה לא יעשה לו דבר כזה". לדבריו "יכול להיות שזה קרה כי הילד של המשפחה ראה את מי ששרף את הבית של משפחת דוואבשה ובאו לעשות עליו נקמה".
כפר דומא שבכ הצתה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד