י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

התכנסות לשם מינוי דיינים לביה"ד הרבני העליון

בשבוע הבא תתכנס הוועדה למינוי דיינים, לשם מינוי דייני קבע לביה"ד הרבני העליון • הוועדה תנסה למנות דיינים בטרם יפוג טווח הזמן שהקציב לה הבג"צ לפני כ-3 חודשים • חשש: המתיחות בין הרבנים הראשיים תעכב את המינויים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: הוועדה למינוי דיינים, תתכנס במהלך השבוע הבא, לדון במינוי דיינים חדשים לבית הדין הרבני הגדול, לפני שיפקע האולטימטום שהציב בג"צ.

בשבוע הבא ביום שלישי בשעות הצהריים, תתכנס הוועדה למינוי דיינים. הערב שיגר מנהל בתי הדין הרבניים שמעון יעקובי, זימון לחברי הוועדה לדיון בלשכתו של יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ בבית שערי העיר בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבה צפויים חברי הוועדה לדון במינויים של דיינים חדשים לבית הדין הרבני הגדול, זאת לאחר שזמן רב לא מונו דיינים קבועים לבית הדין בעקבות מחלוקת בין חברי הועדה.

כיום שוררת מתיחות רבה בין הרבנים הראשיים לישראל - הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו - בעקבות מינוי מנכ"ל לרבנות הראשית, בניגוד לדעתו של הרב לאו. מתיחות זו צפוייה להעיב על הדיון במיוני הדיינים החדשים.

כזכור, בתחילת ינואר השנה, קבע בית המשפט העליון כי אם לא ימונו דיינים קבועים לבית הדין הרבני העליון תוך פרק זמן קצר, בית הדין יסגור את שעריו.

לפי הכרעת בית המשפט, אם לא ימונו דיינים קבועים תוך ארבעה חודשים על ידי הוועדה לבחירת דיינים, לבית הדין הגדול, יבוטלו המינויים הזמניים.

לפני מספר חודשים מונו דיינים חדשים לבתי הדין האזורים ברחבי הארץ. לפני תקופה קצרה פרש הדיין הגאון רבי ציון בוארון לגמלאות והוא לא ישתתף בדיוני הוועדה למינוי דיינים.
בית הדין הרבנות הראשית הגרד לאו כינוס מינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד