כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שוב: צה"ל עוקב ברשתות החברתיות אחר צעירים חרדים

צעיר חרדי הוזמן לבירור בלשכת הגיוס בעקבות פרסום תמונתו ברשתות החברתיות, שאינה עולה בקנה אחד עם "תורתו אומנותו" • בצה"ל מרגלים אחר צעירים חרדים, ואף אחר צעירות המצהירות על דתיותן, בניסיון לחשוף את זהותם

שוב: צה"ל עוקב ברשתות החברתיות אחר צעירים חרדים

סערה - אמש (א') הוזמן צעיר חרדי ללשכת גיוס, לאחר שפורסמה ברשתות החרדיות תמונתו שאינה עולה בקנה אחד עם אורח חיים של "תורתו אומנותו" עליו הצהיר בצבא.

הזימון הגיע בעקבות סדרת מעקבים שעורך הצבא אחר חרדים ברשת, שהתרחב אף למעקב אחר צעירות המצהירות על אורח חיים דתי, ובכך חומקות מגיוס לצבא. בצה"ל מנהלים מעקבים על מנת לחשוף את מצג השווא הזה, ולגייס את מי שמצהיר על אורח חיים שונה מזה שהוא מנהל בפועל.

צעיר חרדי מתאר את החשש מפני המעקבים הללו בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "זה הפך להיות ממש כמו משגיח בישיבה. אני פותח פרופיל פייסבוק בשם בדוי, משתדל שלא יצלמו או יתייגו אותי, ממש חי בסתר, רק כדי שצה"ל לא יגיע אלי. זה בלתי אפשרי ככה".

בעבר אף עלו תלונות בעניין, שמאשימות את הצבא במעקב פסול אחרי צעירים, שיכול להיות שהם לומדים במוסד תורני או בישיבה, אך במקביל נוכחים ברשת ובפייסבוק. בעקבות המקרה האחרון שאירע רק אמש, עם הזמנתו של הצעיר החרדי לבירור בלשכת הגיוס, פרצה הסערה שוב בקרב צעירים חרדים הנוכחים ברשתות החברתיות.
חייל חרדי תורתו אמנותו אימת השבאבניקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד