כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בתפרח הוחלט: עורכים 'טיש פורים'

ראש הישיבה הגר"א פילץ הכריע כפסק הרמ"א שפורים מבטל את האבלות על אחיו, והטיש יתקיים לשמחת הבחורים

הגאון רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח. צילום: שוקי לרר
הגאון רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח. צילום: שוקי לרר

בישיבת תפרח הוחלט להתיר לקיים את טיש הפורים של ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ, למרות האבל על אחיו הרב שמחה פילץ זצ"ל.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ביום שישי, בישיבה ביטלו את הטיש עקב האבל, אך בחורי הישיבה שלהם זה הטיש השנתי בו הם חוגגים עם ראש הישיבה וכבר הכינו הכל עבורו, כולל ה'כלוב' שבו נמצא ראש הישיבה בשעת הטיש, עשוי גדרות מברזל עם מחסומים בכדי שהבחורים השיכורים לא ייגשו לראש הישיבה.

הגר"א פילץ התיר לערוך את הטיש עקב כך שפורים מבטל את האבלות על פי דעת הרמ"א, שלא כדעת השולחן ערוך, אך ציין את מה שכתוב במשנה ברורה שלא לעשות יותר מידי שמחה - גם אם פורים מבטל אבלות.

במכתב שפורסם בישיבה כתב ראש הישיבה: "לאחי ורעי בני הישיבה היקרים המסולאים בפז, החיים והברכה לרוב שמחה ובנעימות נצח, אין יד ה' היא הייתה בנו כשמתוך איגרא רמא ברוממות שמחת התורה, בסוגיא דגרירה באנו במצולות ים בירא עמיקתא רחמנא ליצלן, ועל ידי זה נתבטלו התמידים כסדרם שעות העונג של דיבוק חברים וכל אביזרייהו כי בכפליים הכנו אלוקים".

"ולזאת עתה באנו בבקשה שטוחה בבכי ובתחנונים שלא ליתן פתח כל שהוא לבעל דבר המשחית להשחיל איזו שהוא ריפיון בשקידת התורה, וימים אלו שכבר הוחזקו בישיבתנו הקדושה מקדמא דנא כימי התעלות מיוחדים לקראת קבלת התורה מאהבה, (בבחינת שלושת ימי הגבלה במעמד הר סיני). שום עיסוק אחר גם אם הוא מאורגן בשליחות דמצווה לא יגיע ערכו לעסק התורה ובפרט בימים אלו שתלמוד תורה כנגד כולם".
הרב פילץ אבלות טיש פורים מכתב חיזוק כלוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד