כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דרעי יוזם: ישיבה משותפת לשלוש מועצות גדולי וחכמי התורה

כדי לקדם מאבק משותף ברפורמים, הודיע שר הפנים בישיבת הסיעה על בקשתו של הגר"ש בעדני לקדם ישיבה משותפת של גדולי התורה, או להקים ועדה מטעמם שתתאם את דרכי המאבק • הצהיר: "נמנה עוד רבני ערים ושכונות, רב פר נפש"

דרעי. צילום: פלאש 90
דרעי. צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר היום (ב) בישיבת הסיעה כי חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני אמר לו בפגישה כי צריך לכנס את שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה או להקים ועדה עם נציגים של שלוש המועצות, כדי להילחם בחזית אחת ואחידה ברפורמים.

השר דרעי התייחס בישיבת הסיעה לסוגיות שעל הפרק. בנושא משבר הרפורמים אמר השר, כי דחיית בג״צ את בקשת המדינה לקבלת ארכה של 90 יום - עלולה להביא להחרפת המשבר. בנוסף, תהה השר על עמדת היועץ המשפטי לממשלה לפיה חוק המקוואות אינו חוקתי. ״הלא המקוואות הציבוריות פתוחות לכולם ואין מניעה לאיש להיכנס. אנחנו רק דורשים שהם יהיו בסמכות הרבנות הראשית״.

השר הוסיף, כי החזרה המסתמנת של סיעת כולנו מתמיכתה בחוק המקוואות מבהירה את הקשיים הגדולים הצפויים בחוק הזה, ועוד חמור מכך במהלך לתיקון מעמד הכותל המערבי. ״עלינו להיערך לתקופה לא פשוטה״, סיכם.

השר דרעי חזר והדגיש כי המשבר הוא לא מול נתניהו אלא מול אותם גורמים. לגבי ניהול המאבק סיפר השר דרעי כי בביקורו אצל הגר״ש בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, אמר לו הגר״ש כי חובה לנהל את המאבק הזה במשותף, בכינוס שלוש מועצות גדולה התורה או ביצירת ועדה משותפת עם נציגי שלוש המועצות אשר תקבל את ההחלטות על דעת כולם.

בהמשך, העלה השר דרעי את מצב שירותי הדת בישראל, במיוחד בנושא מינוי רבנים ודיינים. ״המצב כיום הוא קטסטרופלי. 20 שנה שלא מונו רבני ערים, רבני שכונות או דיינים למעט בודדים. אני מבקש מהצוות המקצועי במשרד הדתות שיכין לי נייר מקצועי שיצביע כמה רבנים ודיינים כיהנו בעבר, כשאוכלוסיית ישראל מנתה 4 מליון איש וכמה היום. רב פר נפש. לא ייתכן שרבנים נפטרים ולא ממנים תחתם אחרים.

״קחו למשל את ירושלים הגדולה, התברר לי שמינוי רבני השכונות האחרון שהתקיים בעיר הזו היה בתקופתי, בהסכם שעשיתי לפני 20 שנה כמנכ״ל משרד הפנים מול ראש העיר דאז, טדי קולק. מאז ירושלים התפתחה, נבנו שכונות חדשות ושום רב לא מונה!״.

השר הזכיר גם את תנאי שכרם המעליב של ראשי מועצות דתיות הנאלצים לפעול ולתת שירותי דת בתמורה לשכר זעום. כך גם רבנים בהתיישבות הנאלצים לשכור דירה על חשבונם כדי לשמש כרבנים. ״רב טוב והגון יכול לחולל מהפכה רוחנית עצומה בעיר ובשכונה שלו, כעת המשרד בידינו ואנחנו צריכים לפעול בכל הכוח כדי לשנות את המצב ולהעמיד את שירותי הדת על תילם״.
אריה דרעי מועצת החכמים מועצת גדולי התורה הסכנה הרפורמית רבני ערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד