כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרב של OU הובך במהלך ועידת איפ"ק

מנכ"ל ארגון הכשרות OU, הרב מנחם גנק, הובך בשידור חי כשקיבל מהילרי קלינטון נשיקה בוועידת איפ"ק

ועידת איפא"ק
ועידת איפא"ק



מבוכה בשידור חי: הרב מנחם גנק, מנכ"ל ארגון הכשרות של OU, הובך כאשר קיבל נשיקת נימוס מהמועמדת לנשיאות הילרי קלינטון, לעיני מיליוני צופים ברחבי ארה"ב.

היום (ב'), הופיעה הילרי קלינטון, הרצה לבחירות המקדימות לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, בועידת השדולה האמריקאית, איפ"ק בוושינגטון.

בתום נאומה כאשר הכל הריעו לה, ניגש אליה אחד מחברי איפא"ק החרדים, הרב מנחם גנק מנכ"ל ארגון הכשרות של OU והחמיא לה על הנאום האוהד לישראל, קלינטון הנלהבת שכחה את כללי הטקס וחיבקה ונישקה את הרב שנותר נבוך מול המצלמות.



בועידת איפ"ק

הרב מקורב לקלינטונים, תומך נלהב בהילרי, והחרדי היחיד שפרסם עד כה מכתב תמיכה פומבי בה.

נאומה של קלינטון היה אוהד לישראל והיא אמרה: "הדבר הראשון שאעשה כנשיאה - אזמין את נתניהו לבית הלבן".

היא הוסיפה כי בטחון ישראל אינו נתון למשא ומתן וכי תתנגד לכל פתרון כפוי, כולל כזה שיגובש במועצת הביטחון של האו"ם.

קלינטון סיפרה כי מאז ביקורה הראשון בארץ לפני 30 שנה כבר ביקרה בארץ פעמים רבות ואף עשתה לעצמה חברים מקרב מנהיגי המדינה: "למרות שיצחק רבין לעולם לא יסלח לי על זה שהכרחתי אותו לצאת למרפסת של הבית הלבן כשרצה לעשן".

קלינטון הוסיפה כי, "ישראל והפלסטינים לא יכולים לוותר על תקווה לשלום על בסיס פתרון שתי מדינות. שני הצדדים צריכים לעשות צעדים בוני אמון. בתקופה של מהומה במזרח התיכון, אמריקה צריכה ישראל חזקה שתגן על עצמה מפני אויביה כדי שתעבוד איתנו ונתמודד יחד עם האתגרים. אני מחויבת לשמור על עליונות הצבא הישראלי ולצייד את ישראל במערכות טילים חדשות".

היא תקפה את טראמפ ואמרה: "לא מתקבל על הדעת שמתמודד אומר היום שהוא ניטרלי, ומחר שהוא לא ניטרלי ומי יודע מה יגיד ביום שלאחר מכן. לא כל דבר ניתן למשא ומתן. ביטחון ישראל אינו ניתן למשא ומתן, אנחנו לא נהיה ניטרליים בעניין ישראל. הסיפור של ישראל הוא הסיפור שלנו כמדינה, וסיפורם של כל שוחרי החופש וההגדרה העצמית בעולם. ביחד, נעשה את אמריקה וישראל נהדרות עוד יותר. אנחנו חזקים ביחד והימים הטובים עוד לפנינו".

עם זאת שיבחה את מצעד הגאווה בתל אביב, ואמרה "שהוא אחד המרהיבים בעולם".
הילרי קלינטון איפק ישראל ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד