א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"הייתי בדרך לטיסה וחזרתי הביתה"

יהודי בלגיה מבוהלים: כוננות מוגברת באנטוורפן, הרשת הסלולארית קרסה ומוסדות החינוך מתגברים את האבטחה

זירת הפיגוע
זירת הפיגוע

כוננות גבוהה בעיר אנטוורפן שבבלגיה: בעקבות פיגועי הטרור שאירעו הבוקר (ג) בבריסל, תחנת הרכבת המקומית נסגרה, הרשת הסלולארית קרסה, וארגון ה"שמירה", האחראי על אבטחת מוסדות הקהילה - תיגבר את השמירה בכל מוסדות החינוך בעיר.

חיים רוזנברג, תושב ותיק עיתונאי ומרצה באוניברסיטה, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "מסיבת פורים של ארגון היהלומנים שהיתה אמורה להתקיים הערב באנטוורפן בוטלה, כל המוזמנים קיבלו הודעת ביטול. אני אישית הייתי בדרכי לשדה התעופה לטיסה של אל על שהייתה אמורה לצאת בשעה 12 מבריסל לתל אביב, אשתי כבר שם, יש לי חתונה שם ואירועים נוספים, ממש כשהייתי כבר באוטו שמעתי על הפיצוץ וחזרתי הביתה".

לדברי רוזנברג, "מחברת אל על לא צלצלו להודיע לנו על ביטול הטיסה, פשוט שמעתי בכלי התקשורת, הבעיה היא שאין רשת סלולארית, הכל קרס. אנשי הצלה אנטוורפן גוייסו כולם, ויצאו כדי לעזור. בזה אחר זה נסגרות החנויות, רשת חנויות גדולה אשר לה סניפים גם בבריסל כבר הודיעה על סגירת החנות בבריסל ובאנטוורפן. יש כאן הרגשה של כוננות באוויר", מסכם רוזנברג.

גורם נוסף בקהילה מציין ל'בחדרי חרדים' כי הורים מודאגים רבים שוקלים להחזיר את הילדים הביתה מוקדם יותר מהלימודים. בעקבות פנייתם של ההורים למנהלי המוסדות, הוציאו מוסדות התורה הודעה משותפת להורים בפקס ובה נאמר: "לכבוד ההורים, עת צרה היא ליעקב, ואנו ננקוט מעשי אבותינו לחזק לימוד התורה וכח התפילה של תשב"ר, וגם נעשו פעולות לשמור על ביטחון התלמידים והתלמידות, למען ביטחון ילדנו ישארו הילדים בבית הספר בינתיים. 'אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר'. אנו נמשיך לעדכן", על החתום: מתתיהו לנגזם, יו"ר ארגון JHBJ בשם הוועד הממונה על אבטחת המוסדות.

במקביל, בשעה זו יושבים ראשי ארגון השמירה, המשטרה והצבא בישיבת חירום, שבה תתקבלנה החלטות לגבי סגירת מוסדות החינוך, חנויות וביטול אירועים, וכמו גם תגבור שמירה במקומות נוספים ועוד.
אנטוורפן בלגיה טרור בריסל אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד