י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בנימין נתניהו: בלגיה וישראל - התקפת טרור אחת

ראש הממשלה בנימין נתניהו לוועידה איפא"ק: "הפיגועים בפריז, איסטנבול, בריסל וישראל - מתקפה אחת מתמשכת"

צילום: מאיר וקנין, פלאש90
צילום: מאיר וקנין, פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (ג) דברים בשידור וידיאו מירושלים לוועידת איפא"ק בארה"ב ופתח בתנחומים למשפחות הנרצחים בפיגועי הטרור היום בבריסל. הוסיף "שרשרת הפיגועים בפריז, סן-ברנרדינו, איסטנבול, חוף השנהב, וכעת בריסל, יחד עם המתקפות היומיומיות בישראל, הם התקפה אחת מתמשכת על כולנו".

עוד הוסיף, "בכל המקרים הללו, אין לטרוריסטים כל קובלנה בת-פתרון. זה לא כאילו שנוכל להציע להם את בריסל או איסטנבול או קליפורניה או אפילו הגדה המערבית. זה לא יספק את דרישותיהם. מאחר ומה שהם באמת רוצים זה השמדה גמורה שלנו והגמוניה מוחלטת שלהם. תביעתם הבסיסית היא שכולנו פשוט ניעלם. ובכן, ידידיי, זה לא עומד לקרות. הדרך היחידה למגר את הטרוריסטים הללו היא לשלב ידיים ולהילחם בהם יחד. כך נוכל למגר את הטרור, עם אחדות פוליטית ובהירות מוסרית. ואני חושב שיש לנו את זה בשפע.

עוד הוסיף: "אני מבקש להודות היום להנהגת איפא"ק ולכל אחת ואחד מכם. אני מודה לכם על תמיכתכם המדהימה בישראל. אני מודה לכם על עמדתכם הברורה והחד-משמעית בשנה שעברה במהלך המחלוקת סביב עסקת הגרעין עם איראן – מחלוקת חיונית לביטחון ישראל".

ראש הממשלה הודה לנשיא אובמה ואמר "אני מבקש לנצל הזדמנות זאת כדי להודות שוב לנשיא אובמה על תמיכתו, לרבות בכל הקשור להגנה מפני טילים בליסטיים. ישראל מעריכה זאת עמוקות. אנו גם מעריכים מאוד את התמיכה הדו-מפלגתית החזקה לה זוכה ישראל בקונגרס ואת התמיכה החזקה והמכרעת בישראל בקרב העם האמריקני. שנה אחר שנה, רובם המכריע של אזרחי ארה"ב עומדים לצידה של ישראל".

נתניהו תקף את האו"ם ואמר "באו"ם, ישראל נתונה לאפליה עקבית ושיטתית. ישראל היא המדינה היחידה הזוכה לגינוי קבוע במועצת זכויות האדם של האו"ם. לא איראן, לא סוריה ולא צפון קוריאה. ישראל לבדה נרדפת ע"י גופי או"ם שהוקמו במטרה מוצהרת לשלול את עצם קיומה. ישראל לבדה זוכה לגינוי כל שנה ב-20 החלטות עוינות בעצרת הכללית של האו"ם. לה יש היסטוריה מבישה של סימון וגינוי של ישראל. אז יש לי שאלה אליכם – כיצד ייתכן שיש מי שחושב שהאו"ם יכול להחליט על שלום הוגן ובטוח לישראל? אולם למרבה התדהמה, יש אכן כאלה שמאמינים בכך. הם חותרים לכפות על ישראל תנאים במועצת הביטחון של האו"ם. אין כל ספק שהתנאים הללו יהיו לרעתנו. זה מה שקורה תמיד. זאת הסיבה שאני מקווה שארה"ב תתמיד בעמדתה המסורתית של התנגדות לכל החלטת או"ם מסוג כזה.

"כאן בירושלים יש רצון פוליטי. שם ברמאללה, אין כל רצון פוליטי. בחמש וחצי השנים האחרונות הנשיא עבאס סירב לשבת ולדבר איתי אפילו לדקה אחת. אין פירוש הדבר שהוא גזר על עצמו שתיקה. הוא סייע להחדיר בדור חדש של צעירים פלסטינים שנאה רצחנית כלפי ישראל. להסתה הזאת יש תוצאות קטלניות. ילדים פלסטינים מתחנכים לדקור יהודים. הם לומדים שמטרתה של המדינה הפלסטינית היא לא להקים מדינה בגדה המערבית, אלא בישראל כולה – בעכו, חיפה, נצרת ויפו,.

"איראן נותרה מחויבת כל כולה להשמדת עם – השמדת עמנו. מנהיגיה מצהירים בגלוי, בגאון ואפילו בגאווה על שאיפתם להשמיד את ישראל. איראן שולחת נשק קטלני לחיזבאללה בלבנון שישמש נגדנו. היא מממנת את החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה נגדנו. היא חותרת לפתוח חזית טרור חדשה בגולן נגדנו. היא מציעה אלפי דולרים על כל פיגוע טרור פלסטיני נגד יהודים".

עוד הוסיף, "אני מאמין שגם אלה שתמכו בעסקת הגרעין וגם אלה שהתנגדו לה יכולים לכל הפחות לפעול יחד כדי לעצור את התוקפנות והטרור של איראן ולדרוש ממנה דין וחשבון על הפרותיה. מאז עסקת הגרעין, איראן ממשיכה לערוך ניסויים בטילים בליסטיים, תוך הפרה של התחייבויותיה הבינלאומיות. כפי ששמעתם, איראן שיגרה לאחרונה טיל בליסטי שעליו התנוססה כתובית בעברית: "ישראל חייבת להימחק". הכתובת היא לא על הקיר. הכתובת היא על הטיל!

"איראן חייבת ללמוד את ההיסטוריה הזאת ולא לשגות באשליות. ישראל תגן על עצמה בעוצמה מול אלה החותרים להשמידה", סיים.

הנשיא ריבלין שלח גם הוא איגרת תנחומים למלך בלגיה, וכתב כי טרור הוא טרור בין הוא תוקף בבריסל, בפריס, באיסטנבול או בישראל.
בריסל ראש הממשלה בנימין נתניהו איסלאם טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד