י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המשטרה מעלה כוננות לפורים

גם אצלינו: משטרת ישראל מעלה כוננות לקראת הפורים • בשכוןנות החרדיות יפעלו שוטרים סמויים וגלויים

יונתן זינדל, פלאש90
יונתן זינדל, פלאש90

משטרת ישראל השלימה היערכותה לקראת חג פורים, ובימי החג תעלה את רמת הכוננות המבצעית לדרגה ג', לרבות פריסת כוחות משטרה גדולים במספר מעגלי אבטחה מקו התפר עד פנים הערים, על מנת לספק מענה אבטחתי לציבור החוגגים. במשטרה מציינים כי במהלך ימי החג יסיירו אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול ומתנדבים במשימות בטחון שוטף במרכזי ערים ובמרחב התפר.

השוטרים יתפרסו במקומות הומי קהל, מקומות רגישים ואתרים בהם יתקיימו תהלוכות ומסיבות פורים. בנוסף, יוקמו מחסומים נייחים וניידים לבדיקת כלי רכב במסגרת אכיפה כנגד מסיעים, מלינים ומעסיקי 'שוהים בלתי חוקיים'. מערך התנועה של המשטרה יופעל באופן מוגבר לאורך כל ימי החג הן בטיפול בהסדרי תנועה והזרמת התנועה בצירים הראשיים והן באכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות ועבירות תנועה המוגדרות כבריונות כביש.

ברחבי הערים החרדיות יפעלו שוטרים סמויים וגלויים בשיתוף הרשויות המקומיות במטרה לצמצם את תופעות בלתי רצויות. כמו כן תתבצע אכיפה ממוקדת כנגד עסקים טעוני רישוי בגין מכירת משקאות שלא על פי ההיתרים החוקיים.

במהלך החודש האחרון נערכו עשרות מבצעים יזומים בנושא "צעצועים מסוכנים" ברחבי הארץ, הכוללים חיפוש ותפיסת אלפי מוצגים במחסנים ודוכנים. כל התכולה הוחרמה והועברה להשמדה באופן מבוקר ע"י חבלני המשטרה, במקביל נפתחו הליכים מנהליים ופליליים כנגד אותם סוחרים.

במשטרה מדגישים כי על פי החוק הנפצים ודומיהם נכנסים לקטגוריית סעיף 388 בחוק שכותרתו 'מעשי פזיזות ורשלנות' אחד מסעיפיו מדגיש ש'העושה מעשה באש או בחומר לקיח, או אינו נוקט אמצעי זהירות מפני סכנה מסתברת הכרוכה באש או בחומר שבהחזקתו'...דינו מאסר שלוש שנים. חשוב לציין כי להורים ישנה אחריות מוסרית וחוקית על מנת למנוע את השימוש בנפצים.

בסעיף 340 'סכנה לילדים' נאמר כי 'המשאיר או המפקיר דבר שיש לילדים גישה אליו, ויש יסוד סביר להניח שילדים ישחקו בדבר או יטפלו בו בדרך אחרת, ובעשותם כן הם עלולים להינזק בבריאותם או לסכן את חייהם, ואינו נוקט אמצעי זהירות סבירים כדי למנוע תוצאות כאלה, דינו מאסר שנה'.

המשטרה קוראת להורים, לגלות ערנות בנושא, ולתדרך את ילדיהם בדבר המסוכנות של שימוש באותם נפצים המוגדרים צעצועים מסוכנים. כמו כן ההורים מתבקשים לפעול במשנה מרץ על מנת לצמצם ואף למנוע לחלוטין את תופעת שתיית האלכוהול בקרב בני נוער שמשפיעה על גילויי אלימות והפרות סדר, ולביזוי עצמי.

בנוסף , משטרת ישראל קוראת לציבור לגלות ערנות ולא להסס לפנות למוקד החירום של משטרה שמספרו 100 בכל אירוע חריג או חפץ חשוד. לגבי כל מיידע אחר ניתן להתקשר למוקד המיידע של משטרת ישראל שמספרו 110.

בני ברק: המשטרה קיימה ישיבת היערכות מיוחדת עם ראשי הציבור והביטחון בעיר. במסגרת זו הוחלט כי בליל פורים ובפורים תהיה נוכחות גדולה של שוטרים ברחבי העיר במטרה למנוע כל הפרעה בסדר הציבורי. בנושא סגירת צירים קיימת האפשרות כי במהלך החג יוחלט על סגירת צירים מרכזיים לתנועת כלי רכב פרטיים תוך כדי מתן העדפה לתחבורה הציבורית בעיר.

ירושלים: שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יפרסו לשמירת הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש, הסדרת והכוונת תנועה תוך מתן דגש לאירועים ציבוריים ופרטיים. מערך ביטחון השוטף והאבטחה בעיר יעובה למתן מענה לאירועים רבי משתתפים המתקיימים במקומות שונים בעיר בדגש לקניונים, מרכזי קניות, אזורי בילוי ועוד.

ביום שישי, החל משעות הבוקר הכניסה לצומת בר אילן תתאפשר רק באמצעות תחבורה ציבורית. שוטרי אגף התנועה יכוונו את כלי הרכב לרחובות סמוכים. מומלץ לנסוע בצירים חלופיים כגון כביש בגין וכביש בר לב. כמו כן מערך האבטחה יעובה.
משטרה ירושלים כבישים אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד