י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דיווח: המתאבדים מבריסל - אחים הקשורים לפיגועים בפריז

האחים איברהים וחאלד בכראווי, המוכרים למשטרה, הם שביצעו את פיגוע ההתאבדות בשדה התעופה הבינלאומי בבריסל • נהג המונית שהסיע אותם: "הם רצו להביא חמש מזוודות וכעסו כי היה מקום רק לשלוש" • נמשך המצוד אחרי המחבל השלישי

המחבלים בשדה התעופה
המחבלים בשדה התעופה

חקירמתקפת הטרור נמשכת: המחבלים המתאבדים, היו שני אחים מוכרים למשטרה, כך מדווחים הבוקק (ד'), כלי התקשורת בבלגיה.

לפי הדיווחים האחים איברהים וחאלד בכראווי, הם המחבלים שביצעו את פיגוע ההתאבדות בשדה התעופה זוונטם בבירת האיחוד והביאו למותם של 14 בני אדם.

השניים היו מעורבים בפלילים והיו קשורים לחוליה שביצעה את הפיגועים בפריז בנובמבר האחרון.

חאלד שכר תחת שם בדוי דירה בפרבר של בריסל וכוחות משטרה בלגים וצרפתים פשטו עליה בשבוע שעבר בעקבות מידע מודיעיני. הפשיטה הובילה את כוחות הביטחון לאחד ממתכנני הפיגועים בפריז.

כך גם, המצוד באירופה אחרי המחבל השלישי שהשתתף אתמול במתקפת הטרור, נמשך גם הבוקר. המחבל הינו נאג'ים לאקראוי, בן 25, שהיה מבוקש על ידי המשטרה הבלגית החל מיום שני האחרון.

כוחות הבטחון בבלגיה ממשיכים לנהל מצוד נרחב אחר ה'מחבל בלבן', שתועד במצלמות האבטחה בנמל התעופה בבריסל, שבו פוצצו עצמם שני מחבלים מתאבדים.

לפי דיווח ברשת VRT הבלגית, נהג מונית שהסיע את שלושת המחבלים לשדה התעופה בבריסל הוא שמסר מידע לרשויות בבלגיה, לאחר שזיהה את השלושה בחדשות. המידע שמסר, הוא שאיפשר לרשויות, לאתר את ביתם של החשודים.

כוחות הבטחון הבלגיים פשטו על ביתם ובתים נוספים ומצאו בין היתר מטען נפץ, חומרים כימיים ודגל דאעש. חוקרים שהו בדירה במשך שעות רבות ואספו ראיות.

הנהג סיפר כי הוזמן להסיע את השלושה בלא לדעת שהם טרוריסטים. הם זעמו כאשר הגיע משום שהמונית הייתה קטנה מידי, הם ביקשו להכניס חמישה מזוודות אולם המונית יכולה הייתה להכיל רק שלושה.


רגע הפיצוץ כפי שנקלט במצלמות האבטחה


הוא ניסה לעזור להם להעמיס את המזוודות לתא המטען, אך הם סירבו לאפשר לו זאת. לפי ההשערה באותן מזוודות הוטמנו הפצצות עימן ערכו את הפיגוע.

34 בני אדם נרצחו וכ-200 נפצעו בפיגועים בנמל התעופה זבנטם בבריסל ובתחנת המטרו מאלבאק
מצלמות האבטחה תיעדו את שלושת המחבלים מנמל התעופה, שניים מהם פוצצו עצמם ונהרגו והשלישי נמלט לאחר שככל הנראה מזוודת הנפץ שלו לא פעלה.

פרנסיס ורמיירן, ראש העיר זבנטם שבשטחה נמצא נמל התעופה הבינלאומי, אישר לסוכנות הידיעות הצרפתית ששלושת המחבלים הסתירו הפצצות במזוודותיהם.

"הם הגיעו במונית עם המזוודות", סיפר, "כאשר הפצצות היו בתוך התיקים שלהם, הם הניחו את המזוודות על עגלות הנוסעים ושתי הפצצות הראשונות התפוצצו. המחבל השלישי גם הניח את המזוודה שלו על עגלה, אבל הוא כנראה נבהל והפצצה לא התפוצצה".

עדכון: 9:28
נהג מונית אירוע טרור בלגיה בריסל אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד