כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דרך כוכב מיעקב: התינוק היתום נקרא על שם אביו המנוח

"נולד זכר - נתרפאה כל המשפחה" • עין לא נותרה יבשה כשהסבא רבא הכריז 'ויקרא שמו בישראל', בברית לבן הרב יעקב כוכב בן ה-32, שהלך לעולמו רק לפני שבוע • קובץ חידושי תורה מהאב זצ"ל יצא לרגל השמחה - כל הפרטים

דרך כוכב מיעקב: התינוק היתום נקרא על שם אביו המנוח
נפתלי איזנברג

דרך כוכב מיעקב - שמחת ברית מרגשת נערכה הבוקר (ד') לבן הגאון רבי יעקב כוכב זצ"ל, ראש הכולל ממודיעין עילית שנפטר בגיל 32, ובנו השביעי נולד שעות לאחר שנפטר.

הרב כוכב נפטר לאחר המחלה, וכל מכריו העידו שהיה עילוי צעיר שנועד לגדולות ובמעט השנים שחי הספיק להקיף את כל התורה כולה. שמחת הברית נערכה הבוקר בשעה 10:30 בבית הכנסת המרכזי בנאות הפסגה, בהשתתפות קהל רב.

כסנדק שימש הגאון רבי אברהם דויטש, ראש מוסדות 'תלמידי הכתב סופר' במעלה אדומים. כאנקדוטה מעניינת יש לציין, כי הרב יעקב כוכב זצ"ל שימש סנדק לפני שלושה חודשים בלבד לבנו של הגאון רבי אברהם דויטש, וכעת הוא שימש סנדק בברית לבנו ואף אמר את ה'שמע ישראל', בכסא של אליהו כובד הרב הגאון רבי יחיאל מיכל טיקוצנסקי.

בברכות כובד הסבא רבא הרב צבי הבר שהגיעו ל'ויקרא שמו בישראל', עין לא נותרה יבשה - ושמו נקרא נתנאל יעקב בן יעקב כשם אביו עם הוספה של 'השם נתנאל'.



לרגל השמחה יצא לאור קובץ מדברי תורתו של אבי הבן שכתב בחייו, והספיק להגיה ימים ספורים לפני פטירתו. לאחר שסיים, קיבל טלפון מבית חולים שהתפנתה מיטה בשבילו בבית החולים בשביל טיפול שיעבור, ממנו לא קם.

סעודת המצווה תתקיים בליל פורים לאחר המגילה באולמי 'נוף עילית' בשכונת ברכפלד. במהלך כל ימי השבעה נערכו עצרת מספד לזכרו בבתי הכנסת בשכונת נאות הפסגה. אתמול אף נערכה עצרת מספד בבית הכנסת 'היכל הגרי"מ' בשכונה.

רעייתו האלמנה, שקיבלה את גזירת שמים בגבורה, העידה כי "מעולם לא הצלחתי להכעיס אותו", אמו סיפרה כי בכל לילות חג הסוכות היה יושב בלילה ולומד, והיה מכניס את רגליו בתוך קערה עם מים קרים על מנת לא להירדם.

כמו כן, הוקמה קרן 'בדמייך חיי' למשפחה, ולאלמנה שנותרה עם שבעה יתומים רכים. במהלך כל השבוע וכבר נאסף חמישים אחוז מהסכום בקרן 5007 בקופת העיר.

המנוח זצ"ל הותיר כתבים על הש"ס כולו, כולל קדשים וטהרות, בתורת הנסתר והנגלה וכן בדברי אגדה. חבריו מתעדים להוציא לאור את כתביו. יהי זכרו ברוך.

צילום: נפתלי איזנברג סופר סטודיו


















הרב יעקב כוכב ברית מילה נחמה ברית נתנאל יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד