י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "הציבור החרדי זקוק לנו"

ההסתדרות מכוונת זרקור לתנאי ההעסקה במגזר, מקימה חטיבה דתית-חרדית ויוצאת למאבק ארוך טווח • אתמול היה כנס ראשון

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "הציבור החרדי זקוק לנו"

מאות מעובדי המועצות הדתיות בכל רחבי הארץ הגיעו אתמול (ג') לכנס מיוחד בבית ההסתדרות בתל-אביב, על מנת לקחת חלק בגיבוש ובהקמת ועד ארצי חדש של עובדי המועצות הדתיות, שיפעל במסגרת החטיבה הדתית-חרדית בהסתדרות.


צילום: חטיבת דובר ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שנפגש עם העובדים, סיפר להם על ההישגים שצפויים לעובדי המועצות הדתיות בהסכם החדש מול האוצר, בראשם תוספת של 17% לשכר הבלניות, ואמר כי בעתיד הרחוק תיאבק ההסתדרות לתוספת משמעותית יותר לשכרן של העובדות.

הוא סיפר לנוכחים כי מצבם הקשה של עובדי המועצות הדתיות ברחבי הארץ, שחלקם מרוויחים שכר זעום גם אחרי שנים רבות של עבודה, מוכר לו היטב. "אנחנו מאוד שמחים לראות אתכם כאן, חשוב לי שתרגישו כאן כחלק ממשפחה גדולה ורחבה של עובדים מאורגנים, צדק חברתי ועשייה חברתית" אמר ניסנקורן.

"הקמתי את החטיבה החרדית מתוך תחושה של צורך", אמר יו"ר ההסתדרות והוסיף - "היה חסר של הרבה מאוד שנים לתת מענה לציבור החרדי, להבין את הצרכים ולעזור לשיפור השכר ותנאי העבודה לאוכלוסיית העובדים בעולם החרדי. אני מכיר את הצרכים של עובדי המועצות הדתיות, ראיתי מה קורה עם משגיחי הכשרות, אנחנו רואים גם מה קורה בעולם העבודה החרדי, ואין ספק שיש פה חוסר עמוק.

"זו אוכלוסייה שעושה עבודה חשובה מאוד ונדחקה הצידה. אנחנו חייבים לעשות שינוי, לשאוף לשוויון מלא בשכר, ושאנשים יקבלו תמורה ראויה לעבודתם", אמר ניסנקורן והוסיף בדגש על עובדי המועצות הדתיות, "אני מודע לרמות השכר במועצות הדתיות ביחס לעובדי המגזר הציבורי, אין לזה הצדקה. אנחנו צריכים להיכנס לתהליך של תיקון בנושא הזה".

את הכנס יזם וארגן יו"ר החטיבה הדתית-חרדית בהסתדרות עו"ד רפי מלאכי, שאמר בדבריו לעובדי המועצות הדתיות: "לצערנו העובדים קופחו במשך שנים רבות בגלל שהם קיבלו את הגזרות הכלכליות והשחיקה בשכר כגזרת שמיים. אנחנו יוצאים למאבק ארוך שבסופו יהיה שינוי ושיפור אמיתי בתנאי השכר של כלל עובדי הדת במדינת ישראל".

בכנס השתתפו הרב הראשי לתל אביב-יפו הרב ישראל מאיר לאו, השר לשירותי דת דוד אזולאי, יו"ר אגף הרווחה בהסתדרות אברהם מיכאלי, יו"ר חבר המועצות הדתיות שלמה תנעמי, מנכל האגף לכלכלה שי בירן, יו"ר רבני ההתיישבות הרב יוסף שלוש ועוד.

צילום "באדיבות דוברות ההסתדרות"




הסתדרות העובדים אבי ניסנקורן תנאי העסקה במגזר החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד