כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הזוי: טרוריסט מעזה פרץ לרשת צה"ל

המהנדס 2? צעיר המשתייך לג'יהאד האסלאמי בנה תוכנת מחשב המאפשרת בין השאר לצפות במצלמות הכבישים והמזל"טים

גאון מחשבים
גאון מחשבים

סיפור שלא יאומן - הותר לפרסום כי נעצר מהנדס אלקטרוניקה ומחשבים תושב עזה, ששימש כאיש המחשבים של ארגון הג'יהאד האסלאמי. הוא הואשם היום (ד') בחשד לריגול, קשירת קשר למסירת ידיעה לאויב, חדירה לחומר מחשב ועוד.

לפני חודש נעצר מאגד עוידה, בחור בשנות ה-20 לחייו תושב עזה, בעת שהיה בדרכו להיפגש עם כשרונות צעירים פלסטינים שהיו מועמדים לתוכנית המקבילה ל'כוכב נולד' - מתוקף תפקידו כיושב ראש מועדון הכישרונות הפלסטינאים.

על פי כתב האישום, עוד בשנת 2011 בזמן שהצעיר עבד בחנות חשמל של אביו, פגש את איסמעיל דחדוח (אבו ג'אהד) פעיל הג'יהאד האסלאמי. לאחר שסידר לו עבודה כמגיש בתחנת הרדיו "אזאעת אל-קדס תעלימיה", השייכת לאגודת הסטודנטים של הג'יהאד האסלאמי.

חצי שנה לאחר מכן, כשנסגרה התחנה, סידר לו עבודה בתחנת רדיו אחרת של הג'יהאד האסלאמי, "סאות אלאסרא" (קול האסירים), בניהולו של טארק עז אלאדין, פעיל ג'יהאד אסלאמי צבאי, עד למרץ 2013 - אז עזב לאחר חילוקי דעות.

במהלך 2012 פנה דחדוח למאגד עוידה וביקש ממנו לייצר לג'יהאד האסלאמי תוכנה בה יוכל לחדור לשידור התמונה שמשדר המזל"ט הישראלי מעל שמי רצועת עזה לכוחות צה"ל ושב"כ ובכך לעקוב אחר השידור של המזל"ט.

לאחר מספר שבועות סופק לו מארה"ב קורא תדרים, צלחת לווין עם עיינית של לווין עמוס ומחשב נייד. מאגד החל לבנות תוכנה שאפשרה חדירה למערכת מזל"טים של כוחות הביטחון הישראליים, על ידי קריאת תדרים ותרגומם לכדי תמונה על המחשב הנייד שברשותו. הוא עשה שני ניסיונות כושלים לחדור למזל"ט, ובניסיון השלישי הצליח וחדר לתשדורת המזל"ט.

המוצר אפשר לנאשם לראות בזמן אמת את התשדורות אותן רואה המזל"ט הישראלי מעל שמי עזה, באיכות FULL HD. במהלך הצפייה בתשדורות, הבחין הנאשם כי המזל"ט אוסף מידע מודיעיני אודות פעילי טרור אשר פועלים בתחום ירי ואחסון טילים ברצועת עזה.

באמצעות המוצר אותו פיתח, יכול היה גם להקליט את התשדורת בווידאו ולציין את מיקומו המדויק של המזל"ט, לפי מכשיר ה-GPS שהיה מותקן על המזל"ט (כולל תאריך ושעה). הג'יהאד האסלאמי עשה שימוש בתוכנה זו עד לשנת 2014, אז קורא התדרים לא הצליח לחדור עוד למערכת המזל"טים.

עוד על פי כתב האישום, לבקשת דחדוח, מאגד עוידה פיתח תוכנה שהציגה את מצלמות הכבישים בישראל בשידור ישיר, על מסך המחשב הנייד של דחדוח ואיפשרה הקלטת השידור בווידאו. דחדוח ביקש את הפיתוח כי חשב שהג'יהאד האסלאמי יכול להפיק תועלת מהתוכנה באיסוף מידע ומעקב אחר תנועת הרכבים בכבישי ישראל כך שבעת ירי טילים לעבר ישראל יוכלו פעילי הג'יהאד האסלאמי, לדעת אודות מיקום הפגיעה המדויק של הטיל, וכן לדעת את מיקום כוחות ביטחון ישראלים, בכוונה לאסוף מידע על פעילותם בכדי לבצע פעילות כנגד מדינת ישראל.

במהלך 2013 ביקש דחדוח ממנו לייצר תוכנה בה יוכל ליירט ולהאזין לשיחות טלפון נייד של מנויי החברות הסלולריות הישראליות, סלקום, אורנג ושל חברת הסלולר הפלסטינית ג'וואל, על מנת שהארגון יוכל לאתר פעילים מתוך ארגוני טרור המשתפים פעולה עם המודיעין הישראלי.

כעבור שלושה חודשים, הצליח מאגד עוידה לפתח תוכנה אשר מסוגלת להתחבר למרכזיות של חברת "גוואל" ויכולה ליירט שיחות ולהאזין לכל משתמש בחברה. אך לא הצליח לפתח תוכנה דומה להאזנה למנויי החברות הישראליות מאחר ולא הצליח לפרוץ את הקידוד שלהן.

עוד ביקש וקיבל, תוכנה בה יוכל הג'יהאד האסלאמי לראות את כלל נתוני הטיסות הממריאות והנוחתות בנתב"ג, לצורך פעילות צבאית כנגד מדינת ישראל בעיתות מלחמה, על מנת להשתמש בה לתזמון ירי טילים על נתב"ג. באמצעות התוכנה Flight 24 הגיע לנתוניםעל הטיסות הנכנסות והיוצאות מנתב"ג. על מנת לקבל פרטים נוספים אודות מסלול הטיסה, שמות הנוסעים, סוג המטוס ומשקלו, היה דרוש קוד נוסף שלא היה בידיו.

לשם קבלת הקוד גנב את זהותו של אמריקאי בשם ג'ון מטריק אשר היתה לו גישה לפרטים אלו. לאחר הפריצה שינה את שם המשתמש של הבחור האמריקאי ל-SA (קיצור שם הפלג הצבאי של הגא"פ "סראיא אל-קודס") ושינה את קוד הכניסה לחשבון.

לאחר היכרות ארוכה בין השניים, בשנת 2013 הגיע לבית דחדוח שם נכחו פעילי הג'יהאד האסלאמי וביניהם האחראי ברצועת עזה.

לאחר שפירט באוזני הנוכחים את שורת התוכנות שפיתוח עבור הארגון, הנוכחים הציעו למאגד עוידה שימשיך לימודיו באיראן, לצורך פיתוח הידע שברשותו על מנת שיוכל להמשיך ולפעול בארגון הטרור. ההצעה נשלחה לרמדאן שלח, מזכ"ל הארגון, שאישר את הנסיעה, אולם לאחר שהחל להתכונן לנסיעה התגלעו בנושא סכסוכים בשורות הארגון והוא נותר בעזה.

כאמור, היום הוגש נגדו כתב אישום חמור.
כוכב נולד ג'יהאד אסלאמי לוחמת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד