כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רובין הותקף? דרמה בעיריית ירושלים

חבר מועצה מטעת 'התעוררות' הגיש תלונה במשטרה, לאחר שלדבריו הותקף על ידי הלפרין מיהדות התורה • תיעוד

מועצת העיר ירושלים, פלאש90
מועצת העיר ירושלים, פלאש90

דרמה בדיון בוועדת התמיכות של עיריית ירושלים - בדיון על תקנות לתקצוב שיעורי תורה, נרשמה תקרית: לטענת יו"ר הועדה חנן רובין מסיעת התעוררות, הוא הותקף על ידי יו"ר סיעת 'יהדות התורה' יעקב הלפרין, שזרק קלסר לראשו. רובין ניגש להגיש תלונה במשטרה.


תיעוד ממצלמות האבטחה

יצויין כי לטענת הנציגים החרדים מדובר בתקנות המיועדות עבור כספים שיגיעו לפעילות של רפורמים. העימות המדובר התרחש לקראת ההצבעה בוועדה.

יו"ר ועדת התמיכות וחבר מועצת העיר ירושלים חנן רובין, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הותקף על ידי יו"ר סיעת 'יהדות התורה' יעקב הלפרין, במהלך דיון שנערך במשך 45 דקות ובו נשאלו שאלות. כשהבין כי התקבלו תשובות, החליט לעלות להצבעה את התקנות לשיעורי התורה.

לדבריו - "חבר המועצה הלפרין הודיע כי רוצה לדבר על הכרזתי כי מצביעים, קם ממקומו, זרק לעברי את הקלסר עם חומר הדיון וזה פגע לי בראש. הלפרין ניתק מיקרופונים, תוך שבאותו הזמן ניסיתי להמשיך את הדיון, ללא הצלחה. סיימתי לנהל את הישיבה, והלכתי להגיש תלונה במשטרה על תקיפה".

רובין הוסיף כי לא מדובר בתקנות לכספים עבור רפורמים, אלא עבור שיעורי תורה שאותן גם חרדים יכולים לקבל.

חבר הועדה נחמניאל סבן, שנעדר מהצבעה, אמר ל'בחדרי חרדים' - "שלב זה הוא שלב של קביעת קריטריונים ולא חלוקת תקציב. לצערי לא ידעתי על מהות הסעיף ובגלל יהירותו של יו"ר הועדה לא ניתנה זכות לחברים שנכחו ולא ניתן לי זמן להגיע. בשלבים הבאים של אישור תמיכות נהיה שם ונמנע את העברות".

סגן ראש העיר ירושלים חיים אפשטיין, שנעדר אף הוא מההצבעה, אמר ל'בחדרי חרדים' כי שהה באותה שעה במתחם העירייה. הוא מגיב בזעם רב על המחטף אותו ביצע חנן רובין נציג תנועת התעוררות, ואומר כי בדקות שישב לדיון קצרצר עם נציגים חרדים נוספים על הקריטריונים עליהם נדרשו להצביע, בוצע מחטף מכוער ולא דמוקרטי בעליל. אפשטיין אף שוקל לדרוש הצבעה חוזרת בנידון.

אפשטיין מוסיף כי אמנם נעשה מחטף על דיון שאינו מעשי אודות הקריטריונים להן יידרשו עמותות העוסקות בהפצת שיעורי תורה, אך צר לו ביותר כי בדיון בדו״ח תמיכות שהתקיים בקיץ האחרון, נציג 'דגל התורה' תמך באפשרות לתקצוב עמותת ׳אלול׳ הרפורמית, כשאת תפקיד המתנגד ייצג לא פחות מנציג מרצ מר פפה אללו. "תקוותי כי בדו״ח התמיכות הבא, לא ישוב אותו נציג על אותה טעות חמורה", עקץ אפשטיין.

גורם חרדי בעירייה הגיב ל'בחדרי חרדים' ואמר כי לא הייתה תקיפה פיזית. "בסך הכל העיף את הניירות של דו"ח הוועדה לכיוון של יו"ר הועדה. הוא לא פגע ברובין, ולא היה שום מגע ביניהם. לא הייתה תקיפה".

התקנות אושרו ברוב של שישה חברי מועצה מול חמישה חברי מועצה חרדים - יעקב הלפרין, אליעזר רוכברגר, שלמה רוזנשטיין, פיני עזרא מש"ס ואריה קינג.

חבר המועצה יעקב הלפרין סירב להגיב.
מועצת העיר ירושלים רובין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד