י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הפצוע מבלגיה בראיון ל'בחדרי': "אשתי ובתי ניצלו בנס. ספגתי 11 פציעות"

חיים וינטרניץ, חסיד בעלזא שנפצע אתמול במתקפת הטרור בבריסל, משחזר את רגעי האימה וחוסר האונים, מודה על הצלת אשתו ובתו, ומייחל לשיפור במצבו הרפואי של גיסו, שנפצע אף הוא ומאושפז בבריסל • ראיון מיוחד

הפצוע מבלגיה בראיון ל'בחדרי': "אשתי ובתי ניצלו בנס. ספגתי 11 פציעות"

 

חיים וינטרניץ, חסיד בעלזא שנפצע אתמול (ג) במתקפת הטרור בבריסל, העניק ראיון לאתר 'בחדרי חרדים' היישר מבית החולים באנטוורפן, שיחזר את רגעי הפיגוע ואת ההתרחשויות לאחר מכן.

"הייתי בדרכי חזרה לישראל מחתונת גיסי שהתקיימה באנטוורפן, הגענו לשדה תעופה בבריסל והכול היה רגוע, הייתי לפני הבידוק הביטחוני, בכניסה לאולם הנוסעים, ואז פתאום שמעתי פיצוץ אדיר, ברחתי, ואחרי דקה היה פיצוץ אדיר נוסף ואז נפלתי".

וינטרניץ נזכר, "ניסיתי לזוז עם עגלה שהייתה שם אבל לא הצלחתי, זה היה כואב נורא, לא יכולתי להזיז רגליים, ירד לי המון דם, שכבתי מדמם המון זמן לבד עד שהגיעו שני אנשים פרטיים לעזור לי, הושיבו אותי על ספסל בצד שדה התעופה, תוך שכל הזמן יורד לי דם ברגל. אחר כך הגיע אמבולנס שהצוות שלו טיפל בי ושכבתי המון זמן באמבולנס, עד שהוא לקח אותי לבית החולים בבריסל - שם עברתי טיפול ראשוני, לאחר מכן הועברתי לביה"ח באנטוורפן".

ומה מצבו הרפואי? "נפצעתי 11 פציעות בכל הגוף, בעיקר ברגל. רגל ימין שבורה בצורה רצינית, אבל היו ניסים, ה' יעזור. נשרף לי גם חצי מהזקן, הפאות והחליפה, אבל ניצלתי בנס, נקווה שהכול יסתדר. אני מרגיש נורא חלש, עברתי ניתוח אתמול בשעה 6 בערב (שעון בריסל), נקווה שאחלים, יש לי קצת בעיה בשמיעה בעקבות הפיצוץ".

על הטיפול בביה"ח הוא מספר, "מתייחסים אלי בכבוד ומטפלים בי כראוי. כשאחזור לארץ אעשה סעודת הודיה. עוד מעט אלך לשמוע קריאת מגילה, אתן מתנות לאביונים ומשלוח מנות כרגיל".

חיים מתייחס גם לגיסו, שנפצע אף הוא באותו אירוע: "גיסי מנדי פרקש שנפצע איתי באורח בינוני, מאושפז בביה"ח בבריסל - שם מנסים לגמול אותו מההנשמה".

היית איתו בזמן הפיגוע? "אני וגיסי מנדי היינו יחד בשדה התעופה, בפיצוץ הראשון ברחנו יחד תוך שאני אומר לו שייקח אתו את המזוודות שלנו, לפתע גיליתי שגיסי לא איתי, ואז הגיע הפיצוץ השני שבו נפלתי ונפצעתי. אני לא יודע מה עלה בגורל המזוודות". ביוזמת אתר בחדרי חרדים, עסקנים מקומיים נחלצו לנסות ולאתר את המזוודות האבודות.

וינטרניץ מסכם את נקודת מבטו כיהודי מאמין: "הנס הגדול היה שכשאשתי הלכה לסדר את המס בקבלה אמרתי לה שתיקח אתה את הילדה והן ניצלו. אשתי ובתי אחרי הפיצוצים תפסו מחסה בטוח באזור. מבית החולים התקשרתי לאבא שלי ואמרתי לו שנפצעתי, אבי יצר קשר עם אשתי והיא באה לבית החולים לעמוד לצדי".

אמש בראיון ל'קו הסקופים' אמר יו”ר "סעד ומרפא" מוטי פריד כי הוא פועל ללא הרף בניסיון להביא את שני הפצועים לישראל.

הציבור נקרא להתפלל לרפואת יוסף חיים יונה בן חיה שרה גיטל.

חיים וינטרניץ בריסל פיגוע מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד