כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

נתניהו: "אנחנו במערכה עולמית נגד הטרור"

אחרי גל ניחושים במערכת הפוליטית, הסתפק ראש הממשלה בהצהרה על הטרור העולמי וסיפר כי שוחח עם ראש ממשלת בלגיה

נתניהו. צילום: אוליבר פיטוסי -פלאש 90
נתניהו. צילום: אוליבר פיטוסי -פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן הערב (ד) הצהרה מיוחדת לתקשורת בעקבות אירועי הטרור האחרונים ברחבי העולם ואמר כי "הטרור נובע לא מן הכיבוש ולא מן הייאוש, אלא מן התקווה - התקווה של מחבלי דאעש שהם יצליחו להקים בכל שטחה של אירופה ח'ליפות אסלאמית".

לדברי נתניהו: "אמש שוחחתי עם ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, והיום עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני. בשם כל אזרחי ישראל, שלחתי לאזרחי בלגיה תנחומים ואיחולי החלמה לפצועים. אם יש עם אחד בעולם שיודע מה עובר עליהם, אלה הם אזרחי ישראל, שעומדים בגבורה ובאומץ לב נגד התקפות טרור זה שנים רבות. הצעתי להם את מלוא הסיוע של ישראל במאבק נגד הטרור - סיוע מודיעיני, סיוע ביטחוני.

"אנחנו מצויים במערכה עולמית נגד הטרור. זו מערכה של בני התרבות נגד בני החושך. הטרור מכה בכל מקום. הוא מכה בפריז, בה נרצחו בערב אחד מאה עשרים ותשעה בני אדם; הוא מכה באנקרה ובבריסל, בהן נרצחו עשרות; הוא מכה באיסטנבול, בה נרצחו גם שלושה מאזרחינו; הוא מכה בחוף השנהב, בקליפורניה, בתל אביב, בירושלים, בכפרים ובערים בארץ ישראל. בכל המקומות הללו, הטרור אינו נובע מקיפוח. הוא אינו נובע מתסכול. הוא נובע מאידאולוגיה רצחנית, מהרצון להחריב את היריב ולרשת אותו.

"אני אמרתי כבר פעמים רבות שהטרור נובע לא מן הכיבוש ולא מן הייאוש, אלא מן התקווה - התקווה של מחבלי דאעש שהם יצליחו להקים בכל שטחה של אירופה ח'ליפות אסלאמית, התקווה של המחבלים הפלסטינים שהם יצליחו להקים מדינה פלסטינית בכל שטחה של ישראל".

נתניהו סיים את דבריו בהצהרה: "אנחנו חייבים לפעול יחד לשלול מהם את התקווה הזאת. זו ההתחלה החשובה ביותר של המלחמה בטרור. לכן אמרתי לבני שיחי - צריך לגנות את הטרור בכל מקום וצריך להילחם בו בכל מקום. שלא יהיה ספק, אנחנו ננצח את הטרור, אבל אם אומות העולם ישלבו ידיים, אנחנו ננצח אותו הרבה יותר מהר".
נתניהו מלחמה בטרור בלגיה פיגוע ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}