י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סערה: חייל צה"ל נעצר לאחר שתועד כשהוא יורה למוות במחבל מנוטרל

ארגון 'בצלם' פרסם היום סרטון מהדקות שלאחר הפיגוע בתל רומיידה, בו נראה חייל צה"ל מבצע ירי לעבר מחבל המוטל על הקרקע, לאחר שככל הנראה לא נשקפה ממנו סכנה • בצה"ל בחרו לעצור את החייל, ולפתוח נגדו בחקירה - צפו בתיעוד

סערה: חייל צה"ל נעצר לאחר שתועד כשהוא יורה למוות במחבל מנוטרל

סערה - חייל צה"ל נעצר והודח מתפקידו היום (ה') לאחר שתועד כשהוא יורה במחבל המוטל על הקרקע, אחר שנוטרל, בסוף פיגוע בו דקר חייל אחר ופצע אותו באורח בינוני. בתקרית נהרג מחבל נוסף.

מתנדב ארגון השמאל 'בצלם' בתל רומיידה שליד חברון, עמאד אבו שמסייה, צילם חייל יורה בראשו של אחד המחבלים הפלסטינים, שביצע את פיגוע הדקירה היום. המחבל צולם כשהוא שוכב פצוע על הקרקע, לאחר הפיגוע, ולאחר מכן נורה למוות.



מצה"ל נמסר כי - "מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר באירוע חמור הנוגד את רוח צה"ל ואת המצופה מחיילי צה"ל ומפקדיו. לאור ממצאי התחקיר הראשוני שבוצע על ידי המפקדים, נפתחה חקירת מצ"ח. החייל הושעה מתפקידו, עד לסיום התחקיר".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס לאירוע: "האירוע בו מתועד חייל צה"ל מגיע לשטח הפיגוע בחברון, יורה במחבל דקות לאחר שכבר נוטרל ושוכב על הקרקע, הוא חמור ביותר ומנוגד באופן מוחלט לערכי צה"ל ולמוסר הלחימה שלו. אסור לנו לאפשר, גם בשעה שהדם רותח, אבדן עשתונות שכזה ואבדן שליטה שכזה. האירוע הזה יטופל במלוא החומרה.

"המאבק שלנו נגד הטרור הפלסטיני, ונגד הטרור בכלל, הוא נחוש ונחרץ. אין לנו כל כוונה להתפשר על ביטחונם של אזרחינו וחיילינו, ואנו נוקטים ביד ברזל כלפי המחבלים ושולחיהם, כפי שפעלו היום החיילים שהיו בשטח בזמן אמת וניטרלו את המחבלים בחברון. אך גם אז, אבוי לנו אם נפעל בניגוד לערכי המוסר והמצפון שלנו.

"גם כאשר אנו נדרשים להכות באויבינו ולנצח אותם במלחמה או בכל קרב עימם, חובתנו המוסרית היא להקפיד קלה כחמורה. לשמור על צלם אנוש. לזכור את מגבלות הכוח גם אחרי שהאויב הוכה, ולמנוע מעצמנו התנהגות שאינה מוסרית. לזכור כי כוחנו אינו נובע רק מיכולתנו הצבאית, אלא קודם כל, מעוצמתנו המוסרית. זו חובתנו, לנצח ולהישאר בני אדם".

תא"ל מוטי אלמוז, דובר צה"ל, התייחס לסרטון שבו נראה חייל יורה במחבל כשהוא על הרצפה, ואמר - "החייל שירה במחבל נעצר, מדובר באירוע חמור מאוד".

כזכור, הבוקר אירע שוב פיגוע דקירה בחברון. שני מחבלים הגיעו למחסום בשכונת תל רומיידה, דקרו חייל צה"ל באמצעות סכין ופצעו אותו באורח קל. שני המחבלים נורו על ידי כוח צבאי שהיה במקום, ונהרגו.
חייל צה''ל תל רומיידה בצלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד