כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עד ראיה: היה חשש למטען על המחבל

חובש שנכח בזירת האירוע בתל רומיידה, בו ירה החייל לעבר המחבל - מביא גרסה שונה מזו של צה"ל, שעצר את היורה

עד ראיה: היה חשש למטען על המחבל

סערה פרצה אמש (ה') בעקבות הדחתו ומעצרו של החייל שירה לעבר המחבל המנוטרל ששכב על הקרקע, ותועד על ידי מצלמות 'בצלם'.

הבוקר, מתפרסמת ב-nrg עדותו של חובש אזרחי שנכח בזירת האירוע, המספר כי היה חשש למטען על גופו של המחבל, ומשום כך ביצע החייל את הירי לעברו. מיד עם פרסום העדות הגיבו בדובר צה"ל ושללו את הגרסה הזו.

לדברי דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, "לחייל עומדת זכות חפות, הוא ייחקר וימסור את גרסתו. גם אם יש חשד למטען, אז יש סדר פעולות אחר שצריך לעשות. כשיש אירוע מהסוג הזה, עומדים עם נשק מוכן במידה ותהיה כוונה לגשת להפעלת המטען. אנחנו פה שש דקות אחרי האירוע ונראה בסרטון שהמצב בשליטה. האירוע היה אמור להסתיים אחרת".

בשיחה עם nrg סיפר עד הראיה על ההשתלשלות האירועים מנקודת מבטו - "אני נמצא בבית, פתאום קריאה במירס: 'יש דקירה בג'ילבר', שזה 50 מטר מהבית שלי. אני רץ למטה ורואה חייל צה"ל יושב ואזרח שם לו אגרוף על הכתף בניסיון לעצור את הדימום. לידו שכבו שני המחבלים. מחבל אחד שכב ליד החייל שטיפלנו בו והשני, במרחק של כ-15 מטר".

גם עורך דינו של החייל, בנימין מלכא, נקט בקו הגנה דומה. לדבריו כי ניתן לראות בסרטון שהמחבל לבוש במעיל עבה ואין לדעת אם ברשותו היה מטען חבלה או חגורת נפץ. "כאשר הוא זז, הוא גם יכול היה להפעיל מטען או חגורת נפץ בלי בעיה - בעזרת מתג", הסביר. "לצערי שופטים את החייל משפט שדה ומשפט ציבורי לפני שניתנה לו הזכות להגן על שמו, והכל בשם סרטון שהפיצו פעילי שמאל", המשיך מלכא, שהודיע כי ייצג את החייל ללא תשלום.

כאמור, בדובר צה"ל דחו את הטענות.

תל רומיידה חייל ירה במחבל מעצר החייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד